Ονομάζεται «X Engine», φέρει την υπογραφή της άσημης LiquidPiston και διεκδικεί τον τίτλο του αποδοτικότερου και πιο αξιόπιστου περιστροφικού κινητήρα που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα.
Μολονότι οι θερμικοί κινητήρες βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους, αυτό δεν στερεί το δικαίωμα της εξέλιξής τους από λιγότερο ή περισσότερο γνωστούς κατασκευαστές, οι οποίοι αναζητούν έστω και την τελευταία στιγμή τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να τους κρατήσουν στη ζωή.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της LiquidPiston, η οποία ανακοίνωσε την κατασκευή ενός νέου περιστροφικού κινητήρα με ιδιότητες οι οποίες θα μπορούσαν να αλλάξουν τα πάντα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
BUY NOW
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, ο περιστροφικός κινητήρας που κατασκεύασε έχει λύσει οριστικά τα προβλήματα αξιοπιστίας ενός τυπικού Wankel, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει και την απαιτούμενη αποδοτικότητα.
Γνωστός με την κωδική ονομασία XTS-210, ο περιστροφικός κινητήρας της LiquidPiston είναι υπερτροφοδοτούμενος, δίχρονος με χωρητικότητα 210 κ.εκ. και απόδοση που ξεπερνά τους 27 ίππους και αγγίζει τα 30 Nm ροπής στις 6.500 στροφές ανά λεπτό.
Αν μάλιστα συγκριθεί με έναν κινητήρα diesel ανάλογης χωρητικότητας, με παρόμοιο μέγεθος και βάρος, τότε η απόδοση του XTS-210 αποδεικνύεται ως και πέντε φορές μεγαλύτερη.
Τα λιγοστά κινούμενα μέρη και η δυνατότητα να λειτουργεί με διαφορετικούς τύπους καυσίμου έρχονται να προστεθούν στο βιογραφικό του και να επεκτείνουν το εύρος της εφαρμογής του.
Έτσι, λοιπόν, ο ίδιος κινητήρας θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε κάποιο όχημα, σε μικρό αεροσκάφος ή ακόμα και να αναλάβει τον ρόλο της γεννήτριας.
Με δεδομένο μάλιστα το μικρό του μέγεθος και το χαμηλό βάρος του -μόλις 19 κιλά- θα μπορούσε να τοποθετηθεί οπουδήποτε χωρίς να αλλάξει τις χωροταξικές ισορροπίες.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο περιστροφικός κινητήρας της LiquidPiston έχει ήδη τραβήξει την προσοχή του αμερικανικού στρατού, ο οποίος πρόκειται να εφοδιαστεί με τον XTS-210 δαπανώντας για τον σκοπό αυτόν 9 εκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ