Με εντυπωσιακή απόδοση που αγγίζει τους 400 ίππους και μέγεθος που του επιτρέπει να μεταφέρεται ακόμα και σε ένα σακίδιο πλάτης, ο νέος ηλεκτροκινητήρας της ZF φέρνει μια μικρή επανάσταση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Παρατηρώντας τον ξέφρενο ρυθμό με τον οποίο εξελίσσεται η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης μπορεί εύκολα να συμπεράνει κανείς ότι βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή μιας νέας εποχής για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Την ίδια στιγμή, λοιπόν, οι περισσότεροι από εμάς εστιάζουν στην εξέλιξη των συσσωρευτών και στην ανεύρεση μιας λύσης που θα βάλει τέλος στο άγχος της αυτονομίας, σε έναν άλλο τομέα, εκείνο των ηλεκτρικών κινητήρων σημειώνεται αλματώδης πρόοδος, τόσο σε επίπεδο αποδοτικότητας όσο και στην προσπάθεια της πλήρους απεξάρτησης από τη χρήση σπάνιων μετάλλων και γαιών.
BUY NOW
Το δικό της μικρό θαύμα δημιούργησε η γνωστή στους περισσότερους για την κατασκευή αυτόματων κιβωτίων ZF. Η γερμανική εταιρεία, η οποία μετρά σχεδόν έναν αιώνα ζωής, κατασκεύασε έναν νέο ηλεκτροκινητήρα, τα χαρακτηριστικά του οποίου είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά και ικανά να φέρουν την επανάσταση στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ο νέος κινητήρας της ZF διακρίνεται για την απόδοσή του, η οποία αγγίζει τους 400 ίππους, ωστόσο εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το μέγεθός του δεν ξεπερνά αυτό ενός φορητού υπολογιστή.
Εξίσου χαμηλό είναι και το βάρος, το οποίο σε σύγκριση με τους σημερινούς ηλετροκινητήρες είναι μειωμένο κατά 30%.
Σε ό,τι αφορά την απόδοση, πέρα από τη θεαματική τιμή των 400 ίππων, τις καλύτερες υποσχέσεις αφήνει και το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσφέρει 70 Nm ροπής/κιλό.
Για τη μείωση του όγκου και του βάρους αλλά και για την αύξηση της απόδοσης κατά 50%, η ZF έχει επιλέξει τη χρήση αλουμινίου για το περίβλημα του κινητήρα, ενώ έχει ακολουθήσει μια διαφορετική αρχιτεκτονική σε ότι αφορά την περιέλιξη στο εσωτερικό του.
Ένα ακόμα επαναστατικό χαρακτηριστικό του εν λόγο ηλεκτροκινητήρα είναι ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρει την ισχύ και τη ροπή, διαθέτοντας έναν πλανητικό σύστημα γραναζιών, το οποίο εξουδετερώνει μεταξύ άλλων την παραγωγή θορύβου και κραδασμού.
Ο κινητήρας της ZF έχει ήδη περάσει στη φάση των δοκιμών εξέλιξης, τοποθετημένος κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες μια Porsche Taycan, ωστόσο, η εμπορική του πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί με τη Lotus Eletre, το υψηλών επιδόσεων SUV της βρετανικής φίρμας.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ