Το υδρογόνο θα δώσει τη λύση και στη σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τη γερμανική Mahle να παρουσιάζει τις δικές της καινοτομίες.
Οι εξελίξεις γύρω από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση υδρογόνου προχωρούν με σχετικά γρήγορους ρυθμούς, στο δρόμο που έχει χαράξει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία για ένα μέλλον χωρίς εκπεμπόμενους ρύπους.
Οι ηλεκτρικοί κινητήρες και τα συστήματα τροφοδοσίας τους είναι εκείνα που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδαφέρον και κατά συνέπεια επενδύσεις από την πλευρά των κατασκευαστών, επενδύσεις που ανέρχονται σε δεκάδες δισ. ευρώ ετησίως.
BUY NOW
Κάποιοι από τους κατασκευαστές πιστεύουν ότι μέλλον σε έναν κόσμο με ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα έχει και ο «καταδικασμένος» από πολλούς κινητήρας εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιώντας ως καύσιμο το υδρογόνο με την Toyota να είναι και εκείνη που μέχρι στιγμής πρωτοστατεί στις εξελίξεις στο συγκεκριμένο πεδίο.
Από ό,τι φαίνεται όμως σιγά-σιγά και άλλοι κατασκευαστές που γνωρίζουν πολύ καλά τον θερμικό κινητήρα δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την εξέλιξή του σε μοτέρ υδρογόνου. Επί ευρωπαϊκού εδάφους η φημισμένη γερμανική Mahle, γνωστή στο ευρύ κοινό για τα πιστόνια της παρουσίασε τις δικές της προτάσεις για τη μετατροπή του θερμικού κινητήρα σε μοτέρ εκπομπής μηδενικών ρύπων.
Η προσέγγιση της Mahle, η οποία εξελίσσει παράλληλα του δικούς της ηλεκτρικούς κινητήρες αλλά και κυψέλες υδρογόνου για χρήση σε ηλεκτρικά, παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Μεταφορών που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Αννόβερο της Γερμανίας.
Με τις συστοιχίες μπαταριών των ηλεκτρικών να μην μπορούν λόγω βάρους να εξυπηρετήσουν προς το παρόν τα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούνται τις μεταφορές, ένας θερμικός κινητήρας που καίει υδρογόνο μπορεί να προσφέρει περιβαλλοντική λύση σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αρκεί φυσικά να υπάρχουν και οι κατάλληλες υποδομές για την τροφοδοσία του οχήματος και την παραγωγή υδρογόνου.
Η Mahle παρουσίασε στη γερμανική έκθεση πιστόνια, δακτυλίδια πιστονιών, εκκεντροφόρους και πείρους υψηλότερης αντοχής που μπορούν να τοποθετηθούν σε ήδη υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης για την μετατροπή του σε μοτέρ υδρογόνου. Οι Γερμανοί παρουσίασαν ακόμη και χιτώνια υψηλότερης αντοχής, για τους κινητήρες φορτηγών που μπορεί να χρειαστεί και αυτή η μετατροπή αλλά και ένα σύστημα ψεκασμού του στροφάλου για την αύξηση της διάρκειας ζωής του.
Τα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές θα είναι λογικά και εκείνα που θα υιοθετήσουν πρώτα τους θερμικούς κινητήρες υδρογόνου. Χωρίς να αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος, με το πέρασμα σε μια εντελώς διαφορετική τεχνολογία όπως είναι οι κυψέλες και τα ηλεκτρικά μοτέρ, η μετατροπή των συμβατικών μοτέρ σε κινητήρες υδρογόνου θα αποτελέσει μέρος της λύσης και στις πιο φιλικές περιβαλλοντικά μεταφορές.