Έρχονται κρυφές κάμερες σε λεωφορεία -Το μέτρο που βάζει τέλος σε μια επικίνδυνη συνήθεια
Φορητές κάμερες έχουν αρχίσει να επιστρατεύονται για την πάταξη του φαινομένου κίνησης στις λεωφορειολωρίδες.
Σε ειδικές λωρίδες κινούνται τα αστικά λεωφορεία στις περισσότερες ανεπτυγμένες πόλεις ανά τον κόσμο, ώστε να εκτελούν τα δρομολόγιά τους απρόσκοπτα, δίχως καθυστερήσεις.
Όπως, ωστόσο, βλέπουμε στην Αθήνα, πολλοί οδηγοί κάνουν κατάληψη στις λεωφορειολωρίδες, αδιαφορώντας για την ταλαιπωρία που προκαλούν στους δεκάδες επιβάτες των ΜΜΜ.
BUY NOW
Η ελληνική πρωτεύουσα προσπαθεί να περιορίσει αυτό το αντικοινωνικό φαινόμενο μέσω σταθερών ψηφιακών κάμερών που τοποθετήθηκαν πρόσφατα από τον ΟΑΣΑ σε συνεργασία με την Τροχαία σε δρόμους (βλ. Λ. Αλεξάνδρας, Λ. Κηφισίας, Λ. Μεσογείων κ.ο.κ.) όπου παρατηρείται έντονα η συγκεκριμένη παραβατική συμπεριφορά από τους οδηγούς.
Πρόκειται για ένα αρκετά αποτελεσματικό μέσο καταπολέμησης του φαινομένου, που ωστόσο για τις τοπικές αρχές ορισμένων πόλεων, δεν κρίνεται ικανό από μόνο του να οδηγήσει στο οριστικό τέλος αυτής της συνήθειας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι σταθερές κάμερες έχουν αρχίσει να συνεπικουρούνται από φορητές οι οποίες εγκαθίστανται εντός των ίδιων των λεωφορείων, επιτηρώντας καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής τους τις λεωφορειολωρίδες.
Στις αρχές του έτους η Ουάσινγκτον έχει η πρώτη πόλη των ΗΠΑ που τοποθέτησε αυτοματοποιημένες κάμερες σε όλα τα λεωφορεία, ενώ την ίδια τακτική αναμένεται να ακολουθήσει και το Βουκουρέστι.
Όπως αναφέρουν ρουμανικά ΜΜΕ, ο δήμαρχος Nicuşor Dan, είπε ότι τίθεται υπέρ της τοποθέτησης καμερών στα λεωφορεία, γνωστοποιώντας ότι η υλοποίηση της δράσης θα γίνει μέσα στις προσεχείς εβδομάδες.
Όσοι, λοιπόν, κινούνται στις λεωφορειολωρίδες της ρουμανικής πρωτεύουσας, θα φωτογραφίζονται από αυτοματοποιημένες κάμερες και εν συνεχεία θα δρομολογούνται οι διαδικασίες ώστε η κλήση να φτάσει στα χέρια τους.
Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα, για τους οδηγούς που πραβαίνουν τις διατάξεις του ΚΟΚ για τη χρήση της λεωφορειολωρίδας το πρόστιμο είναι 200 ευρώ. Μάλιστα, σε περίπτωση στάθμευσης σε λεωφορειολωρίδα, επιπλέον του προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνεται το όχημα. Τέλος, τα έσοδα από τα πρόστιμα εισπράττονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι από τον Ο.Α.Σ.Α.