Μια άγνωστη και εκθαμβωτική Lamborghini κάνει μια εντυπωσιακή «επιστροφή στο μέλλον»
Με πολλή νοσταλγία ο Marco Maltese, φημισμένος ιδιώτης σχεδιαστής, δημιούργησε μια ψηφιακή φουτουριστική μετενσάρκωση του πρωτοτύπου Lamborghini Bravo του 1974.
Η Lamborghini Bravo παρουσιάστηκε το 1974 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, αλλά παρέμεινε ένα πρωτότυπο που δεν έφτασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής. Με τον χαρακτηριστικό σφηνοειδή σχεδιασμό του, ήταν δημιούργημα του Marcello Gandini - τότε σχεδιαστή του φημισμένου ιταλικού οίκου Bertone.
Ο Marcello Gandini, που απεβίωσε τον Μάρτιο του 2024, αφήνει πίσω του μια πολύτιμη και ανυπέρβλητη κληρονομιά. Παρόλο που το πρωτότυπο Bravo δεν ήταν από τα πιο γνωστά έργα του, το DNA του συνδέεται άμεσα με εμβληματικές δημιουργίες, όπως η Alfa Romeo Carabo, η Lancia Stratos Zero, και φυσικά οι θρυλικές Lamborghini Miura και Countach.
BUY NOW
Βασισμένo στα μηχανικά μέρη της Lamborghini Urraco, το πρωτότυπο ήταν εξοπλισμένο με V8 κινητήρα 3.0 λίτρων που απέδιδε 300 ίππους. Παρότι δεν μπήκε στην παραγωγή, το Bravo άφησε το στίγμα του ως μια τολμηρή πρόταση από τη δεκαετία του 1970.
Μετά από σχεδόν μισό αιώνα, ο σχεδιαστής Marco Maltese έφερε το Bravo ξανά στο φως: δημιούργησε ένα ψηφιακό σχέδιο που αποτίει φόρο τιμής στον Gandini, μια σύγχρονη εκδοχή της Bravo που βασίζεται στη δομή της Lamborghini Aventador, με ανθρακονημάτινο μονοκόκ πλαίσιο και μικρότερους πρόβολους.
Η πρόταση περιλαμβάνει τον εμβληματικό V12 κινητήρα 6.5 λίτρων της Aventador, τον τελευταίο ατμοσφαιρικό V12 πριν από τη μετάβαση της Lamborghini στην εποχή του ηλεκτρισμού.
Το σχέδιο παραμένει πιστό στις ρίζες του, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά ανοίγματα στο καπό και στο πίσω τμήμα που χαρακτήριζαν το πρωτότυπο. Άλλα νοσταλγικά στοιχεία περιλαμβάνουν τους έντονους πλαϊνούς αεραγωγούς, τη μαύρη ζώνη που "κόβει" το αμάξωμα και τις γωνιώδεις πίσω καμάρες που προσδίδουν μια επιθετική, χαμηλωμένη εμφάνιση.
Οι αναδυόμενοι προβολείς -μια νοσταλγική αναφορά στις pop-up μονάδες των δεκαετιών του ’70 και ’80- επιστρέφουν σε εκσυγχρονισμένη μορφή, τηρώντας τις σημερινές προδιαγραφές ασφάλειας. Στο πίσω μέρος, οι τριγωνικές απολήξεις της εξάτμισης πλαισιώνουν μια ρυθμιζόμενη αεροτομή, ενώ τα λεπτά LED φώτα προσθέτουν μια φουτουριστική πινελιά.
Στο εσωτερικό, το concept αποπνέει τη δεκαετία του ’70, χωρίς όμως να φαίνεται παρωχημένο. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με vintage υλικά, ενώ το μινιμαλιστικό ταμπλό διαθέτει μια οθόνη πλήρους πλάτους για τα όργανα.
Ένα "αιωρούμενο" σύστημα infotainment και μερικά εργονομικά τοποθετημένα κουμπιά στο τιμόνι συμπληρώνουν το πακέτο, αποφεύγοντας την πολυπλοκότητα των σύγχρονων συστημάτων.
Αν και το ψηφιακό σχέδιο του Maltese πιθανότατα θα μια θεωρητική σπουδή στον ψηφιακό κόσμο, η Lamborghini έχει αποδείξει ότι αγαπά τις περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις που συνδυάζουν τη νοσταλγία με την καινοτομία. Ένα τέτοιο project θα μπορούσε να φέρει το Bravo ξανά στο προσκήνιο, αυτή τη φορά ως σύγχρονο μοντέλο.
Η σύγχρονη εκδοχή του πρωτοτύπου Bravo αποδεικνύει ότι η τολμηρή σχεδιαστική φιλοσοφία του Gandini εξακολουθεί να εμπνέει, ακόμα και σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τον εξηλεκτρισμό.