Το πιο εμπορικό αυτοκίνητο της ιστορίας της Lamborghini, το Super-SUV Urus, θα μετατραπεί σε V8 Plug-in υβριδικό του χρόνου, πριν τη μετάβασή του στον αμιγή ηλεκτρισμό στο τέλος της δεκαετίας.
Η Urus θα γίνει, έτσι, το δεύτερο υβριδικό (PHEV) αυτοκίνητο της Sant' Agata, μετά τη νέα Revuelto που διαδέχθηκε την Aventador. Αυτό είναι κάτι που επιβεβαίωσε στο αγγλικό περιοδικό Autocar ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Stephan Winkelmann. Όπως και την έλευση της αμιγώς ηλεκτρικής Urus το 2029.
Η τελευταία δεν θα είναι, ωστόσο, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιστορίας της Lambo. Ένα χρόνο νωρίτερα θα προηγηθεί ένα ολοκαίνουριο μοντέλο -το τέταρτο στη γκάμα της εταιρείας- που θα είναι ένα ηλεκτρικό GT 2+2 θέσεων με καινοτομικά στοιχεία όπως το αυξημένο ύψος από το έδαφος και άλλα Crossover χαρακτηριστικά.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον Winkelmann, επίσης, το GT αυτό θα διαθέτει «υψηλής απόδοσης μπαταρία που δεν έχει κανείς άλλος και θα είναι μοναδική στην αγορά». Όπως είπε ο Γερμανός, ο σχεδιασμός αυτής της πρώτης ηλεκτρικής Lambo εξελίσσεται «στα όρια μεταξύ των ονείρων μας και το εφικτού».
Μέχρι το 2028, η ιταλική εταιρεία θα είναι απασχολημένη με την εξέλιξη και παρουσίαση της υβριδικής Urus, του διαδόχου της Huracan και διαφόρων ειδικών εκδόσεων της νέας Revuelto. Κι ακόμη, με το μετασχηματισμό του εργοστασίου στη Sant' Agata όχι μόνο για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και για την παραγωγή της Revuelto και του διαδόχου της Huracan στην ίδια γραμμή.
Καθώς όλη η παραγωγή της Revuelto για τα δύο προσεχή χρόνια έχει ήδη προπωληθεί, η Lamborghini δεν σκοπεύει να μετατρέψει είτε αυτήν είτε το διάδοχο της Huracan σε αμιγώς ηλεκτρικά. Δηλαδή, δεν σκοπεύει να κατασκευάσει σύντομα ένα ηλεκτρικό supercar, καθώς με την Urus και το νέο GT θα έχει καλυμμένες τις ανάγκες όσων επιθυμούν μια καθημερινής χρήσης, ηλεκτρική Lamborghini.
Το υβριδικό σύστημα της Urus με τον θερμικό κινητήρα V8 των 4.0 λίτρων θα αποτελέσει τη βάση για εκείνο της διαδόχου της Huracan, που θα αποκαλυφθεί επίσης μέσα στο 2024. Εξάλλου, όπως είπε ο Winkelmann ήδη οι προδιαγραφές ρύπων Euro7 και οι αντίστοιχες αμερικανικές κάνουν «απίστευτα δαπανηρή» την εξέλιξη αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η νομοθεσία του 2035 θα την κάνει «αδύνατη» για θερμικούς κινητήρες μεγάλου κυβισμού.
Σχετικά με την εξέλιξη των βιώσιμων e-fuels, ο Winkelmann είπε ότι «αποσκοπούν κυρίως να κρατήσουν στη ζωή τα σημερινά αυτοκίνητα, παρά να κάνουν μια μετάβαση» σε μελλοντικά θερμικά supercars που θα τροφοδοτούνται από αυτά.
Ωστόσο, το 2035 απέχει 12 χρόνια και η Lambo δεν βιάζεται να μετατρέψει τα supercars της σε αμιγώς ηλεκτρικά. Δεν χρειάζεται να παρουσιάσει τις νέες ηλεκτρικές γενιές των supercars της για τα επόμενα 8-9 χρόνια. «Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αποφασίσουμε μέσα στα επόμενα τριάμισι ως τέσσερα χρόνια. Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα γιατί μέχρι τότε η εικόνα θα είναι πιο ξεκάθαρη. Με τα υβριδικά [supercars] δεν υπάρχει κανένα θέμα - κανείς δεν περίμενε να γίνουν αποδεκτά τόσο σύντομα», συμπλήρωσε ο Γερμανός.
Τέλος, μιλώντας για το φημολογούμενο hypercar της Lamborghini, ο Winkelmann είπε πως είναι κάτι που θα ήθελε να κάνει η ιταλική εταιρεία - όμως παραμένουν περιοριστικοί παράγοντες το κόστος εξέλιξης και ο διαθέσιμος χώρος στη γκάμα της.