Από τη Λαμία στο Καρπενήσι σε χρόνο ρεκόρ – Ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα
Λίγο ακόμα πιο κοντά στη γραμμή της εκκίνησης πλησίασε το έργο που αφορά τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι.
Ένα σημαντικό βήμα, που φέρνει το έργο του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι πιο κοντά στη γραμμή της εκκίνησης, έγινε το προηγούμενο διάστημα, μιας και τέθηκε σε διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Με αυτή την εξέλιξη ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλονικών Όρων (ΑΕΠΟ), ώστε να ακολουθήσει η έγκριση των μελετών ωρίμανσης του έργου και να περάσουμε στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι την πρόσκληση των τελικώς επιλεγέντων διαγωνιζομένων για υποβολή προσφοράς.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, στόχος του υπουργείου ήταν οι προσφορές να υποβληθούν εντός του 1ου τριμήνου του 2025, αλλά όπως φαίνεται η συγκεκριμένη φάση μετατίθεται για λίγο αργότερα.
Το έργο αφορά σε οδικό άξονα μήκους περίπου 30 χλμ. με αφετηρία το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης σήραγγας Τυμφρηστού και πέρας το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης, ενώ διεκδικείται από τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας.
Το μεγαλύτερο τμήμα του δρόμου είναι σε νέα χάραξη, η εκτιμώμενη αξία είναι περίπου 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 54 μήνες.
Η κατασκευή του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- την κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων, πλήθος οχετών, ενώ προβλέπεται επίσης και η διευθέτηση ρεμάτων.
Εκτός από τη μείωση του χρόνου ταξιδιού, ο οδικός άξονας θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα βγάλει το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μια ιδότυπη απομόνωση, δεδομένου ότι έχει ως κύριο σκοπό την άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας.
Επίσης, αναβαθμίζει την Εθνική Οδό 38 (Λαμία – Καρπενήσι- Αγρίνιο), συνολικού μήκους 210 χλμ. που αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 952 (Ε952).