Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας -Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα αντιμετωπίσει το Νο1 πρόβλημα της πρωτεύουσας
Ο αυτοκινητόδρομος των 40 χλμ. θα μπορούσε να απομακρύνει να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στον Κηφισό, μετριάζοντας την ταλαιπωρία των οδηγών.
Καθοριστική θα μπορούσε να είναι η συμβολή ορισμένων νέων οδικών αξόνων στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους της Αθήνας, όπως επισημάνθηκε στην Ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου.
Όπως αναφέρθηκε, ένας οδικός άξονας που θα μπορούσε να μετριάσει την ταλαιπωρία όσων κινούνται στη λεωφόρο του… μαρτυρίου, δηλαδή στον Κηφισό, είναι η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής, μιας και θα παρακάμπτει το «Ποτάμι» μειώνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο του.
BUY NOW
Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Οινόφυτα-Ελευσίνα που έχει κατατεθεί ως πρόταση από μεγαλή τεχνική εταιρεία μέσω των Πρότυπων Προτάσεων, ενός εργαλείου που μπορεί να δώσει λύσεις στην ωρίμανση και την εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών, και αναμένεται να υποβληθεί σε νομοθετικές αλλαγές ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο την επιβάρυνση του Δημοσίου.
Στόχος είναι o αυτοκινητόδρομος να έχει μήκος 40 χλμ. με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Mέσω του νέου αυτοκινητόδρομου, εκτιμάται ότι τα φορτία από τον λιμένα Ελευσίνας θα διακινούνται γρηγορότερα προς την Βόρεια Ελλάδα, θα ανακουφιστεί η κυκλοφορία από τα βαρέα οχήματα στο Θριάσιο πεδίο και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ενώ θα μειωθεί η κυκλοφορία των φορτηγών στη Λεωφ. Κηφισού.
Η Μεγάλη παράκαμψη της Αττικής μελετάται εδώ και χρόνια χωρίς ωστόσο να έχει φτάσει στη γραμμή της εκκίνησης. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, μήκους 53 χλμ., με αφετηρία την Υλίκη στη Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, διότι κρίθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα προκαλούσε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων που, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.
Εδώ και αρκετούς μήνες το έργο έχει επανέλθει στο προσκήνιο, με την κυβέρνηση να αναγνωρίζει την καθοριστική συμβολή που θα μπορούσε να έχει ο εν λόγω οδικός άξονας στη μείωση των χρόνων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.
Σημειώνεται ότι ο ΣΕΣ, με φόντο τηνε εξομάλυνση των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο, έθεσε σε προτεραιότητα και άλλους οδικούς άξονες, όπως την επέκταση της Λεωφ. Κύμης και το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά.
Το πρώτο έργο βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία αλλά εκκρεμεί η εύρεση χρηματοδότησης, ενώ το δεύτερο αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός των επόμενων μηνών.