Λαμία-Πάτρα σε 1,5 ώρα: Ξεκινά το μεγάλο έργο που θα «απογειώσει» την Κεντρική Ελλάδα
Ένα αποφασιστικό βήμα για τη μείωση του χρόνου ταξιδιού στο Λαμία-Πάτρα έγινε σήμερα, με την υπογραφή της σύμβασης για το Μπράλος-Άμφισσα.
Υπεγράφη η σύμβαση για το μεγάλο οδικό έργο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, του διαγωνίου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, δηλαδή του αυτοκινητοδρόμου που θα φέρει πιο κοντά την Πάτρα με τη Λαμία, χαρίζοντας στις περιοχές νέα αναπτυξιακή πνοή.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταικούρας, και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου υπέγραψαν τη σύμβαση για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα Μπράλος-Άμφισσα.
BUY NOW
Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ με έκπτωση 10,1%, ενώ στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (σ.σ. που είναι αναθέτουσα αρχή) είναι να στηθούν το συντομότερο τα εργοτάξια για την εκκίνηση του έργου που θα φέρει πιο κοντά τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Ιονία Οδό και τη Δυτική Ελλάδα, βάζοντας τέλος στην απομόνωση πολλών περιοχών της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα έχει μήκος 25 περίπου χλμ. και διακρίνεται στα παρακάτω υποτμήματα:
-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)
Σημειώνεται ότι το ενδιάμεσο τμήμα που αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς έχει ήδη κατασκευαστεί και επομένως δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας σύμβασης, η οποία δεν περιλαμβάνει ούτε το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 που έχει ήδη δημοπρατηθεί.
Οι εργασίες στο Μπράλος-Άμφισσα
Χωματουργικά έργα (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)
-Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)
-Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης
-Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης
-Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)
-Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κλπ.
Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα συρρικνωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα «πέσει» στη 1,5 ώρα. Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» που υπάγεται στον στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65.
Χρ. Σταϊκούρας: «Σημαντικό έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα»
«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την υπογραφή της σύμβασης δημοπράτησης της κατασκευής του δρόμου “Μπράλος – Άμφισσα”, ως τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα “Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο”.
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα, που καθίσταται πλέον συγκοινωνιακός κόμβος, με την ολοκλήρωση των – εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας – οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων, μαζί με την ολοκλήρωση του Ε65 και το ξεμπλοκάρισμα τμήματος του οδικού άξονα “Λαμία – Καρπενήσι”.
Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο εντάχθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση, ως δημόσιο έργο εθνικής σημασίας, με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, ξεκινά να παίρνει “σάρκα και οστά”, με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας. Και γι’ αυτόν τον λόγο θέλω να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τον καλό συνάδελφό μου, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, για τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει για την πρόοδο των έργων στην επικράτεια, προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας, της περιφερειακής ανάπτυξης.Τα αποτελέσματα τον δικαιώνουν»., δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.