Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα είναι έτοιμο το μεγάλο έργο που αλλάζει τη συμπρωτεύουσα;
Εντός χρονοδιαγράμματος θα παραδοθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης στους κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας όπως ανακοίνωσε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Χαρμόσυνα ήταν τα νέα που επιφύλασσε για τους Θεσσαλονίκείς ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, κατά τα εγκαίνια σχολικού γυμναστηρίου στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου.
Ερωτηθείς σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραγιάννης ανακοίνωσε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023, την ίδια ώρα που διαμήνυσε ότι η κυβέρνηση ήδη ετοιμάζει τις επόμενες επεκτάσεις τόσο προς τα Δυτικά όσο και προς το Αεροδρόμιο.
BUY NOW
Οι αρχαιολογικές εργασίες στο σταθμό της Βενιζέλου (δείτε εδώ την εντυπωσιακή όψη του) τελείωσαν και ο σταθμός κατασκευάζεται κανονικά. Μέχρι στιγμής έχει υλοποιηθεί περίπου το 90% του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης. Ο διαγωνισμός για το φορέα λειτουργίας είναι στον αέρα και στα τέλη του μήνα θα υποβληθούν προσφορές, ενώ και η επέκταση προς Καλαμαριά προχωρά κανονικά.
Υπενθυμίζεται ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό έργο) θα έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.
Θα έχει 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.
Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποίησε στη Μακεδονία, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στο Flyover, υπενθυμίζοντας ότι «είναι ένα έργο που δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και ξεκινά από τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη» το οποίο «θα αλλάξει τη καθημερινότητα της πόλης και θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες, οικονομικές και ασφαλείς».
Ακόμα, ενημέρωσε ότι «οι διαγωνισμοί για το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και το Δράμα - Αμφίπολη, δύο σημαντικά οδικά έργα ΣΔΙΤ, έχουν ξεκινήσει και θα υπάρχουν ανάδοχοι εντός του 2023».