Η αδιαφορία των οδηγών για έναν πολύ εύκολο και γρήγορο έλεγχο μπορεί να κοστίσει σημαντικά στην τσέπη τους.
Ένας από τους… καλύτερους φίλους του ανθρώπου είναι το αυτοκίνητο, δεδομένου ότι φροντίζει για τις μετακινήσεις του στη δουλειά, για τις εκδρομές του κ.ο.κ.
Για να είναι, ωστόσο, το αυτοκίνητό μας σε θέση να μας εξυπηρετεί, πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας προκειμένου να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Αναμφίβολα, τα σέρβις πρέπει να γίνονται στην ώρα τους, αλλά ταυτόχρονα οφείλουμε να μην αμελούμε και κάποιους απλούς ελέγχους που μπορούν να γίνονται από εμάς τους ίδιους τους οδηγούς.
BUY NOW
Σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, τα οποία αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο και ως εκ τούτου είναι το «Α» και το «Ω» στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.
Ένα ανεπαρκώς φουσκωμένο ελαστικό, ωστόσο, μπορεί επίσης να αυξήσει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου.
Όπως, βέβαια, έχουν δείξει διάφορες έρευνες, αυτός ο ιδιαίτερα απλός έλεγχος αγνοείται από τους περισσότερους οδηγούς, με αποτέλεσμα να υποπίπτουν σε ένα λάθος που «κοστίζει» στην τσέπη τους.
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), κάθε μείωση 1% στην πίεση των ελαστικών επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,3%. Όταν η απώλεια της πίεσης ανέρχεται σε 10%, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 2%, ενώ σε περίπτωση που η απώλεια αγγίζει το 20%, τότε η επιβάρυνση της μέσης τιμής της κατανάλωσης καυσίμου αγγίζει το 4%.
Ως ποσοστό το τελευταίο μπορεί να φαντάζει μικρό, αλλά αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες, χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία «καίγονται» άσκοπα εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών.
Για του λόγου το αληθές, εφόσον ένα αυτοκίνητο καταναλώνει 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, τότε η επιβάρυνση που προκύπτει από τη χαμηλή πίεση των ελαστικών είναι 0,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ή αν προτιμάτε 40 λίτρα για κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
Σε ετήσια, λοιπόν, βάση, η μειωμένη πίεση στα ελαστικά μπορεί να «κοστίσει» πάνω από ένα ρεζερβουάρ καυσίμου, ήτοι ένα ποσό που μεταφράζεται σε τριψήφιο νούμερο, φτάνοντας μέχρι και τα 100 ευρώ.