Το λάθος που κάνουν όλοι οι οδηγοί -Τι πρέπει να κάνεις για να μην κάψεις τον κινητήρα

Κλειδί στη μίζα

Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι, ο κινητήρας έχει ανάγκη από μια σύντομη «αποθεραπεία» ώστε να εξασφαλίσουμε τη μακροβιότητά του και να αποφύγουμε μακροπρόθεσμα κοστοβόρες βλάβες.

Ορισμένοι οδηγοί αφήνουν τον κινητήρα να λειτουργεί μετά από πολύωρο ταξίδι, ωστόσο εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε σπορ μοντέλα, κανένας κατασκευαστής δεν προτρέπει τον χρήστη του αυτοκινήτου να αφήνει τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί πριν τον απενεργοποιήσει μετά από ένα μεγάλο ταξίδι.

Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζετε ότι εάν θέλετε να παρατείνετε τη ζωή του κινητήρα σας, η παραπάνω διαδικασία είναι απαραίτητη και εφαρμόζεται με ευλάβεια από αρκετούς οδηγούς ως άγραφος κανόνας.

long-trip-motor-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη τακτική αφορά περισσότερο τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ωστόσο, ενδείκνυται και για τους ατμοσφαιρικούς, αν θέλουμε να μειώσουμε τις πιθανότητες μιας βλάβης.

Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι, το λιπαντικό θα πρέπει να κυκλοφορήσει ήπια για ορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να μειώσει την θερμοκρασία του και να μην «βράσει» μέσα στο κύκλωμά του. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε βλάβες στα «σωθικά» του κινητήρα και το λιπαντικό διατηρεί τις ιδιότητές του.

long-trip-motor-4

Από την άλλη, η πίεση του λιπαντικού παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του τούρμπο και προφανώς εξαρτάται από τη λειτουργία του κινητήρα. Οπότε, αν ο τελευταίος σβήσει ενώ το τούρμπο γυρίζει ακόμη, οι επιβαρύνσεις στα έδρανά του είναι πολύ μεγάλες.

Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να σβήσετε τον κινητήρα όταν γυρίζει στο ρελαντί. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει σύστημα stop/start δεν θα πρέπει να ανησυχήσετε διότι το συγκεκριμένο σύστημα σέβεται αυτή τη συνθήκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
long-trip-motor-5

Επομένως, έπειτα από ένα μεγάλο ταξίδι, πρέπει να μένει αναμμένος ο κινητήρας για ένα-δυο λεπτά (απενεργοποιώντας για σιγουριά το stop/start σε τέτοιες περιπτώσεις), ώστε να κρυώσει το λάδι που κυκλοφορεί σε αυτόν και τα παρελκόμενα του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ