Μια απλή, κακή συνήθεια είναι αυτή που κάνουμε όταν εκκινούμε ή απενεργοποιούμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας και μπορεί να μας στοιχίσει έξτρα χρόνο και χρήμα.
Τελικά υπάρχει σωστός τρόπος για να εκκινεί κάποιος το θερμικό μοτέρ του αυτοκινήτου του; Υπό το πρίσμα της πρόληψης και της οικονομίας υπάρχει και αφορά τα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα αλλά ακόμη περισσότερο τα παλιότερα, τα οποία φέρουν λιγότερες δικλίδες ασφάλειας για το ηλεκτρικό τους κύκλωμα σε σχέση με τα πρώτα.
Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων υπάρχει ένα λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι οδηγοί και μπορεί να μειώσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του αυτοκινήτου μας αυξάνοντας παράλληλα το ρίσκο να μείνουμε στον δρόμο.
BUY NOW
Το λάθος που κάνουμε, ακόμη περισσότερο τις ημέρες που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές αφορά στην εκκίνηση και την απενεργοποίηση του κινητήρα του αυτοκινήτου χωρίς να έχουμε απενεργοποιήσει πριν το air condition.
Θέτοντας τον κινητήρα σε λειτουργία με το air condition ενεργοποιημένο, αυτό που «πετυχαίνουμε» είναι να ζορίσουμε περισσότερο την μίζα και κατά συνέπεια την μπαταρία του αυτοκινήτου. Αυτό γιατί το κλιματιστικό λειτουργεί από το μοτέρ εσωτερικής καύσης μέσω ιμάντα οπότε απαιτείται από τη μίζα να εργαστεί πιο σκληρά για να θέσει το μοτέρ σε λειτουργία.
Αν η μπαταρία είναι σχετικά «φρέσκια» τότε το ζόρισμα δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό. Με την μπαταρία κοντά στο τέλος της ζωής της ωστόσο εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι το σύστημα ζορίζεται αφού η μίζα περιστρέφεται πιο αργά και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το συνηθισμένο, ενώ δεν αποκλείεται να παρατηρήσετε και πτώση τάσης στα φώτα του αυτοκινήτου.
Στα πιο καινούρια αυτοκίνητα η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα κόβει την παροχή ρεύματος κατά την εκκίνηση στα δευτερεύοντα συστήματα του αυτοκινήτου και έτσι η μπαταρία δεν επιβαρύνεται στον ίδιο βαθμό μέχρι να φτάσει στα σωστά επίπεδα φόρτισης.
Λάθος επίσης είναι να σβήνουμε τον κινητήρα με το air condition ενεργοποιημένο, τόσο για την δική μας υγεία όσο και για την «υγεία» του κλιματιστικού και τον λόγο γι' αυτό μπορείτε να τον βρείτε εδώ. Τέλος, οι ιδιοκτήτες και χρήστες παλιότερων αυτοκινήτων καλό θα ήταν να απεργοποιούν και το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου τους για τον ίδιο λόγο.