Το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4 θα καλύψει τη Λεωφόρο Κηφισίας, εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες πολίτες που σήμερα βιώνουν μεγάλες καθυστερήσεις κατά τις μετακινήσεις τους.
Μετά την παράδοση των τριών σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, το ενδιαφέρον στρέφεται στα νέα μεγάλα έργα στο δίκτυο υπόγειων σιδηροδρόμων της Αθήνας, που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών, συνδράμοντας αποφασιστικά στον τερματισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Σειρά παίρνει η επέκταση της Γραμμής 2 προς τα Δυτικά Προάστια, την ίδια ώρα που προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες για τη Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, προϋπολογισμού περί τα 1,5 δισ. ευρώ.
BUY NOW
Σε περίπου 8 χρόνια θα είναι έτοιμο το πρώτο τμήμα του (Γουδή-Κυψέλη) με σήραγγα μήκους 13 χλμ. και 15 σταθμούς, για να ακολουθήσει το τμήμα B’ το οποίο θα αποκαταστήσει μία μακροχρόνια αδικία, ήτοι την απομόνωση των κατοίκων των Βορείων Προαστίων και των πολιτών που δραστηριοποιούνται στις περιοχές πέριξ της Λεωφ. Κηφισίας από το δίκτυο του Μετρό.
Πρόκειται για το τμήμα Γουδή-Μαρούσι με σήραγγα μήκος 14 χλμ. και τους εξής σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σιδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.
Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί και τη διασύνδεση της Γραμμής 4 στο σταθμό Κατεχάκη με τη γραμμή 3, στο σταθμό Κηφισίας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και στο σταθμό Μαρούσι με τη Γραμμή 1.
Η επέκταση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι και Λυκόβρυση συνιστά ένα σπουδαίο έργο, το οποίο ωστόσο απαιτεί ωρίμανση σε μελετητικό επίπεδο, και ως εκ τούτου αποκλείεται να είναι έτοιμο πριν τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2000, όταν ξεκινούσε η πρώτη φάση του Μετρό της Αθήνας, η διέλευση του Μετρό κατά μήκος της Κηφισίας ήταν ένα από τα βασικά ζητήματα που είχαν θέσει οι συγκοινωνιολόγοι. Παρ’ όλα αυτά, μέχρι και και σήμερα, ο κεντρικός οδικός άξονας της πρωτεύουσας, ο οποίος συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τον Βόρειο Τομέα, δεν έχει επαρκή συγκοινωνιακή κάλυψη, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να βιώνουν σημαντικές καθυστερήσεις.