Μετά την παράδοση των τριών νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά, το ενδιαφέρον στρέφεται στις υπόλοιπες επεκτάσεις που θα αναβαθμίσουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.
Στα «κόκκινα» φαίνεται πως λειτουργούν οι… μηχανές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με φόντο την πλήρη επέκταση του Μετρό σε κάθε γωνιά της Αθήνας.
Προτού προλάβει να καταλαγιάσει η σκόνη από τη λειτουργία των τριών σταθμών της Γραμμής 3 στον Πειραιά, το υπουργείο εργάζεται πάνω στις υπόλοιπες επεκτάσεις που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο, αποσυμφορίζοντας την πρωτεύουσα από το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού χάους.
BUY NOW
Ανάμεσα στις επεκτάσεις βρίσκεται και αυτή της Γραμμής 1 προς Βαρυμπόμπη, όπως γνωστοποίησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα. Πρόκειται για μία επέκταση που, όπως πρόσθεσε ο Υπουργός, θα λύσει το ζήτημα της «ένωσης» της Εθνικής Οδού με το δίκτυο Μετρό της Αττικής.
Το Μετρό (και δη η γραμμή του Προαστικού), λοιπόν, αναμένεται να φτάσει στο ύψος του κόμβου της Βαρυμπόμπης μέσω υπόγειας σήραγγας η οποία θα ξεκινά λίγο μετά τον σταθμό του ΚΑΤ (ο σταθμός της Κηφισιάς θα υπογειοποιηθεί), ενώ θα κατασκευαστεί και ένας ενδιάμεσος σταθμός στη Νέα Ερυθραία.
Προς το παρόν η εν λόγω επέκταση βρίσκεται σε ιδιαίτερα πρώιμο στάδιο, μιας και θα απαιτηθεί η μελετητική ωρίμανση του έργου, αλλά και η εξασφάλιση της χρηματοδότησης.
Εφόσον, ωστόσο, περάσουμε από το διαδικαστικό σκέλος σε αυτό της έναρξης των εργασιών, τότε το Μετρό θα φτάσει στην Εθνική Οδό γρηγορότερα από ό,τι η Γραμμή 4 μέσω του τμήματος Ε΄ (Μαρούσι- Εθνική Οδός) το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο μετά το 2030.
Επιπροσθέτως, στα σκαριά βρίσκεται και η επέκταση της Γραμμής 1 προς Καλλιθέα (κόστους 450 εκ. ευρώ), με γραμμή μήκους μήκους 5 χλμ. που θα ξεκινά από το σταθμό Θησείο και θα περιλαμβάνει τους εξής νέους σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.