H εταιρεία του Wolfsburg επιβεβαίωσε την εξέλιξης μιας νέας πλατφόρμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο κινέζικο παράρτημά της, για τέσσερα αυτοκίνητα με αρχική τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.
Με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και αυτά τα entry-level μοντέλα η Volkswagen θέλει να ισχυροποιήσει τη θέση της στην κινεζική αγορά. Η εταιρεία μόλις ολοκλήρωσε, για το σκοπό αυτό, την επένδυση 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στο κέντρο εξέλιξης Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) στην πόλη Hefei.
Σύμφωνα με το προακτορείο Reuters, η Volkswagen θα εξελίξει μια νέα πλατφόρμα για τα entry-level αυτοκίνητά της για την Κίνα. Προς το παρόν η αρχιτεκτονική αυτή είναι γνωστή ως «Α Main Platform» και εξελίχθηκε με γνώμονα τη μείωση του κόστους μέσω της χρήσης εξαρτημάτων από την κινεζική αγορά.
BUY NOW
Η Α Main Platform αντλεί την έμπνευσή της από το σχεδιασμό της ΜΕΒ (που διαθέτουν τα ηλεκτρικά της οικογένειας ID) και αναμένεται να είναι έτοιμη το 2026, χάρη στην επένδυση στο VCTC. Ο επικεφαλής του τελευταίου, Ralf Brandstaetter, ανέφερε ότι το θέμα του κόστους είναι πολύ κρίσιμο για την κινεζική αγορά, όπου το 2022 η VW έχασε την πρώτη θέση των πωλήσεων από τη BYD.
Η μείωση των πωλήσεων της γερμανικής εταιρείας στην Κίνα προκύπτει κυρίως από τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Η VW ανέκτησε λίγο από το χαμένο έδαφος με τη μείωση της τιμής του Volkswagen ID.3 στην ασιατική χώρα, και από το καλοκαίρι αύξησε τις πωλήσεις της στις περίπου 10.000 αυτοκίνητα το μήνα.
Η νέα πλατφόρμα θα της επιτρέψει να προσφέρει νέα ηλεκτρικά entry-level αυτοκίνητα, που μπορούν να ξεκινούν ακόμα και από τις περίπου 18.000 ευρώ. Και εύκολα γίνεται κατανοητό ότι αυτά θα συμβάλλουν σημαντικά στην περαιτέρω ανάκτηση του αριθμού πωλήσεών της στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, αναμένονται τέσσερα διαφορετικά μοντέλα πάνω στην καινούρια Α Main Platform, τα οποία θα παράγονται σε συνεργασία με τις SAIC και FAW, με τις οποίες η Volkswagen έχει ήδη αναπτύξει συνέργειες για την παραγωγή αυτοκινήτων βασισμένων στην πλατφόρμα ΜΕΒ. Στα τέσσερα αυτά budget ηλεκτρικά, το 2026 θα προστεθούν άλλα δύο EV που οι Γερμανοί εξελίσσουν σε συνεργασία με την XPeng.
Στον υπόλοιπο κόσμο, η εταιρεία του Wolfsburg σκοπεύει να λανσάρει 10 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το 2026, και έπειτα να παρουσιάσει με ταχύτερο ρυθμό και άλλα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.