Η Mazda και η Bose ξεκίνησαν τη συνεργασία τους πριν 30 χρόνια, με το 3ης γενιάς Mazda RX-7
Το 1991 σηματοδότησε την έναρξη μιας τεχνολογικής συνεργασίας που έμελλε να διαρκέσει τρεις δεκαετίες μέχρι σήμερα, και αφορά πολλά μοντέλα αυτοκινήτων. Από τότε που η Mazda και η Bose ξεκίνησαν να συνεργάζονται με βάση την τρίτη γενιά του Mazda RX-7 πριν από τριάντα χρόνια, οι δύο εταιρείες συνέχισαν να συνεργάζονται σε καινοτόμες ηχητικές λύσεις υψηλής ποιότητας που συμβάλλουν στην εξασφάλιση κορυφαίας οδηγικής εμπειρίας. Στην αναζήτηση εξαιρετικής ηχητικής απόδοσης που θα μπορούσε να ταιριάζει με αυτά τα κορυφαία πρότυπα, η ομάδα του Ryoji Oe παρουσίασε το σύστημα Acoustic Wave Cannon της Bose.
Το σύστημα αναπαραγωγής μπάσων που περιλαμβάνει ένα σωλήνα μήκους 3,6 μέτρων με woofer υψηλής ισχύος στο εσωτερικό, παρείχε ακριβώς αυτό που έψαχνε η Mazda, και οι δύο εταιρείες άρχισαν να εργάζονται ενσωματώνοντας αυτή την τεχνολογία των ηχείων στο αυτοκίνητο. Και ενώ στην αρχή το εγχείρημα έμοιαζε αξεπέραστο, ένα έξυπνο σύστημα πτυχώσεων και καμπυλών έδωσε στους μηχανικούς της Bose και της Mazda, τη δυνατότητα να τοποθετήσουν το μακρύ σωλήνα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου χωρίς να διακυβεύεται ο χώρος ή η ποιότητα του ήχου.
BUY NOW
Ένα ιδιαίτερα προκλητικό ορόσημο σε αυτή την πορεία, ήταν το εμβληματικότερο μέχρι σήμερα, μοντέλο της Mazda, το Mazda MX-5. Η αναπαραγωγή εξαιρετικής ποιότητας ήχου για cabrio μοντέλα με κατεβασμένη την οροφή αποτέλεσε μια πρόκληση για τους κατασκευαστές και τους σχεδιαστές ήχου σε όλο τον κόσμο, αλλά η Mazda και η Bose βρήκαν μια καινοτόμο λύση. Ένας ισοσταθμιστικός διακόπτης (EQ switch) προσαρμόζει αυτόματα τις παραμέτρους του ήχου όταν το αυτοκίνητο είναι ανοιχτό, και τα ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των καθισμάτων, ηχεία UltraNearfield προσφέρουν μια συναρπαστική εμπειρία ακρόασης, ακόμη και όταν η οροφή είναι ανοιχτή. Επιπλέον, η τεχνολογία αντιστάθμισης θορύβου AudioPilot της Bose, παρακολουθεί συνεχώς τους θορύβους του περιβάλλοντος και προσαρμόζει αυτόματα την αναπαραγωγή του ήχου σε οποιεσδήποτε μεταβαλλόμενες συνθήκες, όπως ο θόρυβος του δρόμου και του αέρα. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός μπορεί να εστιάσει την προσοχή του στη μουσική και την οδηγική εμπειρία, χωρίς να χρειάζεται να κάνει χειροκίνητες ρυθμίσεις.
Η τελευταία γενιά αυτοκινήτων Mazda ενσωμάτωσε μια ακόμη σημαντική ανακάλυψη της 30ετούς συνεργασίας: Σχεδόν σε όλα τα μοντέλα από το Mazda3 του 2019, τα woofer μεταφέρθηκαν από τα πάνελ των θυρών στο πλευρικό τμήμα του θόλου των ποδιών πάνω από το δάπεδο. Αυτή η νέα τοποθέτηση δεν απελευθερώνει μόνον χώρο για μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες, αλλά συμβάλλει επίσης σε μια καλύτερη εμπειρία ήχου, καθώς τα κύματα του μπάσου αντανακλώνται ταυτόχρονα από το πάτωμα, πλευρικό τοίχωμα και το κάτω μέρος του ταμπλό. Αυτό το εφέ γωνιακής αντανάκλασης δημιουργεί μια εξαιρετικά εντυπωσιακή, πλούσια αναπαραγωγή μπάσων που δεν είναι ούτε υπερβολική ούτε προκαλεί βόμβο. Επιπλέον, τα woofers στους εμπρός θόλους, συμπληρώνονται με ένα επιπλέον subwoofer στο πίσω μέρος για να «δέσει» με την απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. Η νέα διαμόρφωση - που ονομάζεται εύστοχα BassMatch - εμφανίζει όλες τις δυνατότητές της στο αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ