Η Mazda εξακολουθεί να πιστεύει στους μεγάλης χωρητικότητας κινητήρες diesel και παρουσιάζει επίσημα το εν σειρά 6κύλινδρο μοτέρ του νέου CX-60.
Με τη χωρητικότητα να φτάνει στα 3,3 λίτρα το εν σειρά εξακύλινδρο σύνολο πετρελαίου της Mazda έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί. Το θερμικό μοτέρ diesel κάνει αρχικά το ντεμπούτο στο επίσης νέο CX-60 και έρχεται να συνδυάσει τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ροπής με την χαμηλή κατανάλωση diesel.
Το νέο μοτέρ πετρελαίου της ιαπωνικής εταιρείας ανήκει στη σειρά κινητήρων e-Skyactiv D και έρχεται να καλύψει τις ανάγκες των πελατών που θέλουν συνδυασμό αποδοτικότητας και οδήγησης μεγάλων αποστάσεων μαζί με μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης. Οι Ιάπωνες ισχυρίζονται ότι πρόκειται για τον πιο καθαρό κινητήρα πετρελαίου στον κόσμο και παρουσιάζονται σίγουροι ότι θα υπερβεί και θα ικανοποιεί όλους τους επερχόμενους κανονισμούς/ περιορισμούς εκπομπών που μπορούν να εφαρμοστούν στο άμεσο μέλλον.
BUY NOW
Ο νέος κινητήρας άμεσου ψεκασμού έχει χωρητικότητα 3.283 κ.εκ. και θα διατίθεται σε δύο επιλογές από πλευράς απόδοσης, με 200 ίππους στην πισωκίνητη έκδοση και με 254 ίππους στην 4κίνητη έκδοση i-Activ AWD (all-wheel drive).
Η λειτουργία του μοτέρ υποστηρίζεται και από ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ενώ με τη νέα, υψηλής καινοτομίας και ανεπτυγμένης τεχνολογίας ανάφλεξη -DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition)- βελτιώνει ακόμα περισσότερο την απόδοση του κινητήρα, τις εκπομπές και την οικονομία των καυσίμων, επιτυγχάνοντας θερμική απόδοση πάνω από 40%.
Η κορυφαία έκδοση των 254 ίππων προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις στο CX-60 με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 7,4 δευτερόλεπτα, με την τελική να φτάνει στα 219 χλμ./ώρα. Παράλληλα και κατά το πρότυπο WLTP, η μέση κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με τη Mazda, είναι μόλις 4,7 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 129 γρ./χλμ. Στην έκδοση των 200 ίππων δεν εντοπίζεται διαφορά στην κατανάλωση αλλά στους ρύπους που μειώνονται ακόμη περισσότερο στα 123 γρ./χλμ.
Ως εν σειρά 6κύλινδρο, το νέο μοτέρ αποδίδει έως και 550 Nm ροπής στην κορυφαία του έκδοση και χαρακτηρίζεται για την τέλεια ισορροπία των μηχανικών του μερών με τους Ιάπωνες να αναφέρουν επίσης ότι παράγει ένα καθαρό και ελκυστικό ήχο εξάτμισης.
Η υψηλή ροπή του κινητήρα δίνει στο CX-60 ικανότητα ρυμούλκησης βάρους μέχρι 2,5 τόνους. Ως αποτέλεσμα της απλής του δομής, το βάρος του κινητήρα είναι παρόμοιο με αυτό του 2,2 λίτρων Skyactiv D τετρακύλινδρου diesel κινητήρα, μειώνοντας τη διαφορά στη διαχείριση της ισορροπίας.
Η γκάμα του CX-60 πλαισιώνεται από τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των τριών λίτρων e-Skyactiv αλλά και την plug-in υβριδική έκδοση, προσφέροντας στους πελάτες ένα εύρος τεχνολογικά ανεπτυγμένων επιλογών.
Με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου CX-60, η Mazda κάνει ένα ακόμα βήμα για τη μείωση των εκπομπών του στόλου της, ακολουθώντας το στόχο της να επιτύχει την ουδετερότητα του άνθρακα έως το 2050. Διαθέσιμο στις περισσότερες Ευρωπαϊκές αγορές, οι πωλήσεις του νέου SUV της Mazda αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2023.