Σίγουρη παρουσιάζεται η Mazda για το μέλλον του best seller roadster όλων των εποχών ΜΧ-5, το οποίο θα έχει για πάντα μια θέση στην γκάμα της.
Εδώ και χρόνια το κοινό έχει στρέψει το βλέμμα του στα SUV με αποτέλεσμα οι υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων (πλην των supercars) να έχουν δεχτεί σοβαρό πλήγμα και κάποιες από αυτές, όπως είναι τα προσιτά σπορ αυτοκίνητα, να απειλούνται ακόμη και με εξαφάνισή.
Εξαιρέσεις στον παραπάνω «κανόνα» φυσικά και υπάρχουν και η πιο χαρακτηριστική ίσως από αυτές είναι το Mazda MX-5, το οποίο συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του από τα τέλη της 10ετίας του 1980 έως και σήμερα.
BUY NOW
Το ιαπωνικό roadster, που κατάφερε να αναγεννήσει ολόκληρη την κατηγορία στην οποία ανήκει και να κάνει δικό του ένα παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων που... σπάει κάθε φορά που πωλείται και ένα καινούργιο MX-5, μπορεί να «ατενίζει» με αισιοδοξία τον μέλλον του, καθώς η Mazda δεν έχει καμία πρόθεση να το αποσύρει από την γκάμα της.
Βρισκόμενο στην 4η γενιά του, η οποία παρουσιάστηκε το 2014 και μπήκε στην παραγωγή το 2015, το MX-5 βρίσκεται πλέον στον 8ο χρόνο της εμπορικής του σταδιοδρομίας και τα πλάνα των Ιαπώνων έχουν ήδη ξεκινήσει, αν και βρίσκονται ακόμη πολύ μακριά από την οριστικοποίησή τους.
Αν και σπορ αυτοκίνητο που είναι διαθέσιμο μόνο με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, το ελαφρύ Mazda ΜΧ-5 δεν αντιμετωπίζει κάποια «απειλή» από τις τρέχουσες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και αυτό θα παραμείνει έτσι, σύμφωνα και με δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Mazda Ευρώπης, Martijn ten Brink.
O Ολλανδός CEO της ιαπωνικής εταιρείας ανέφερε επίσης ότι η... διαιώνιση του MX-5 θα αποτελέσει μια πραγματική πρόκληση για την Mazda, τους μηχανικούς και σχεδιαστές της, λόγω της ιδιαίτερης φύσης και φιλοσοφίας του ανοιχτού πισωκίνητου sportscar που έχει φανατικούς ακόλουθους σε όλο τον κόσμο.
Παρά τις όποιες προκλήσεις το MX-5 «...θα συνεχίσει να υπάρχει για πάντα και θα πρέπει να προσαρμοστεί στην εκάστοτε εποχή», δήλωσε σχετικά ο ten Brink, ο οποίος δεν παρέλειψε να τονίσει πως το ιαπωνικό roadster έχει ένθερμους υποστηρικτές και εντός της εταιρείας.
Εκτός από το σύστημα κίνησης, το MX-5 θα πρέπει να εναρμονιστεί πλήρως και με τους νέους και αυστηρότερους κανονισμούς ασφάλειας που θα διέπουν όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτου και θα εφαρμοστούν πλήρως και αδιακρίτως τον Ιούλιο του 2024.
Με τον ten Brink να παρουσιάζεται καθησυχαστικός για το μέλλον του MX-5, προφανώς η ιαπωνική εταιρεία έχει ήδη στο πρόγραμμα τις όποιες απαραίτητες αναβαθμίσεις για το μοντέλο της.
Αναφορικά με τους ρύπους, οι Ιάπωνες δεν έχουν αποφασίσει ακόμη τον δρόμο που θα ακολουθήσουν για το MX-5, τουλάχιστον στο μεσοδιάστημα και μέχρι η γκάμα της Mazda να γίνει αμιγώς ηλεκτρική ή τουλάχιστον ανθρακικά ουδέτερη.
Η ιαπωνική εταιρεία έχει ανακοινώνει ήδη επενδύσεις άνω των άνω των 10,2 δισ. ευρώ για να πετύχει τους στόχους βιωσιμότητας και ανθρακικής ουδετερότητας που έχει θέσει με τον εξηλεκτρισμό του συστήματος κίνησης του υπάρχοντος MX-5 να μοιάζει ως μία εφικτή λύση έστω και προσωρινά. Το νέο σύστημα του πισωκίνητου και υβριδικού CX-60 με τον ηλεκτρικό κινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο, ίσως δείχνει τον δρόμο.
Πηγή: Βρετανικό Autocar
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ