Το Mazda RX-8 επιστρέφει -Στο φως «εκρηκτικές» λεπτομέρειες για το ιαπωνικό sportscar

Mazda RX Vision

H Mazda κατέθεσε στην Ιαπωνία αμέτρητες πατέντες για το νέο της υβριδικό GT. Διαβάστε πώς θα είναι ένα από τα πιο «καυτά» σπορ αυτοκίνητα της εξηλεκτρισμένης εποχής της αυτοκίνησης.

Είναι περιβόητη η σχέση της Mazda με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και ειδικά με τον Wankel, αλλά αυτό δεν κρατά πίσω την εταιρεία της Χιροσίμα στην εξέλιξη υβριδικών και ηλεκτρικών τεχνολογιών για τα αυτοκίνητα του εγγύς και απότερου μέλλοντός της.

Κεντρική φωτό και πάνω: Το σπορ πρωτότυπα Mazda Vision Study Concept
Κεντρική φωτό και πάνω: Το σπορ πρωτότυπα Mazda Vision Study Concept
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, με μια σειρά από τεχνικά σχέδια που κατέθεσε στο ιαπωνικό γραφείο πατεντών αρχίζει να παίρνει μορφή το υβριδικό sportscar που εξελίσσει: βλέπουμε ότι ο θερμικός κινητήρας του -που φημολογείται ότι μπορεί να είναι ένας ολοκαίνουριος εξακύλινδρος- είναι τοποθετημένος στο διαμήκη άξονα, και συνδέεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Δύο εκ των τριών ηλεκτροκινητήρων βρίσκονται στον εμπρός άξονα και στέλνουν την ισχύ τους στους εμπρός τροχούς μέσω ημιαξονίων, ενώ το τρίτο ηλεκτρικό μοτέρ συνδέεται απευθείας με το κιβώτιο και στέλνει τη δική του ισχύ στους πίσω τροχούς ή/και στον θερμικό κινητήρα. Το τρίτο αυτό μοτέρ πιθανότατα χρησιμοποιείται και για την ενεργοποίηση του υβριδικού συστήματος.

Παράλληλα, τα τεχνικά αυτά σχέδια αποκαλύπτουν την τοποθέτηση των δύο μπαταριών 300V του ηλεκτρικού συστήματος στο δάπεδο. Πρόκειται για μικρές μπαταρίες, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι προορίζονται για ένα υβριδικό και όχι για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι μονάδες ιόντων-λιθίου, αλλά με εναλλάκτη καρβιδίου του πυριτίου που χρησιμοποιεί και η Tesla για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας. Η ψύξη των μπαταριών εντάσσεται στο γενικότερο σύστημα ψύξης της συνολικής μονάδας ισχύος, προκειμένου να κρατηθεί χαμηλά το βάρος.

Σχετικά με τις πατέντες της Mazda για το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι τόσο αναλυτικές που φαίνεται ότι αφορούν πιθανότατα σε δύο αυτοκίνητα: ίσως σε ένα μικρό roadster όπως στο ΜΧ-5, και έπειτα σε ένα μεγαλύτερο GT όπως το εν λόγω υβριδικό sportscar. Στο πρώτο, στο μικρό roadster, πιθανότατα παραπέμπει και μια άλλη πατέντα που απεικονίζει το κεντρικό τούνελ μετάδοσης να κατευθύνεται προς τα πίσω υπό γωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι στα σχέδια αυτά -τουλάχιστον σε όσα είδαν το φως της δημοσιότητας- δεν περιλαμβάνεται ο περιστροφικός κινητήρας Wankel, με τον οποίο η Mazda έχει συνδέσει ιστορικά το όνομά της και πρόσφατα επανέφερε στο plug-in υβριδικό MX-30 e-Skyactiv R-EV.

To πρωτότυπο Mazda Vision Cocmo του 2020
To πρωτότυπο Mazda Vision Cocmo του 2020

Τίποτα δεν εγγυάται για οποιαδήποτε από τις πατέντες που κατατίθενται ότι θα είναι εντέλει αυτές που θα επιλεχθούν για την παραγωγή. Ωστόσο, με τη Mazda να προετοιμάζει τη νέα γενιά του ΜΧ-5, το GT υβριδικό της σπορ αυτοκίνητο και τα επόμενα βήματα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, στη συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται ότι πολλές από τις πατέντες αυτές ίσως γίνουν πραγματικότητα για τα μελλοντικά αυτοκίνητα από τη Χιροσίμα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ