Το Mazda ΜΧ-5 μένει πιστό στην παράδοση - Πίσω κίνηση και κινητήρες βενζίνης στη νέα γενιά του

Mazda MX-5

Η Mazda καθησυχάζει τους λάτρεις του μικρού και εμβληματικού της σπορ αυτοκινήτου ότι η νέα του γενιά δεν θα χάσει τίποτα από το χαρακτήρα των προηγούμενων, αδιαφορώντας πλήρως για τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση.

Η κίνηση στους πίσω τροχούς και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι δύο από τις σταθερές του MX-5, τις οποίες η εταιρεία της Χιροσίμα επιβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να απεμπολίσει στην καινούρια, πέμπτη γενιά του αυτοκινήτου, που αναμένεται -το νωρίτερο- το 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, πρόσφατα η Mazda ανακοίνωσε την κατασκευή μιας καινούριας πλαφόρμας πισωκίνητων αυτοκινήτων, που μπορεί να συνδέεται με εξακύλινδρους εν σειρά κινητήρες βενζίνης ή diesel. Όλα αυτά δείχνουν ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει αποφασίσει να κρατήσει στη ζωή τους θερμικούς κινητήρες, παρά τη διαρκή αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών ρύπων και την πλήρη στροφή της υπόλοιπης παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση.

Το ΜΧ-5 «είναι το σύμβολο της εταιρείας μας και πάντοτε το μεταχειριζόμασταν πολύ ιδιαίτερα. Προς το παρόν φαίνεται ότι θα έχουμε αυτό το αυτοκίνητο για πάντα, με αυτό το μέγεθος, αυτή τη φιλοσοφία και με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης» είπε ο Joachim Kunz, διευθυντής εξέλιξης και μηχανολογίας της Mazda στην Ευρώπη.

Σχετικά με την αναπόφευκτη στροφή προς τον ηλεκτρισμό, δεδομένου ότι τη δεκαετία του 2030 θα απαγορευθεί η πώληση αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα σε πολλές χώρες του κόσμου, ο Kunz τόνισε: «Θα έρθει μια μέρα που θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε στον εξηλεκτρισμό του, αλλά θέλουμε να διατηρήσουμε την αυθεντικότητά του».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό έρχεται να ταιριάξει με τα λόγια ενός εκπροσώπου της Mazda τον περασμένο Ιούνιο, ότι η Mazda θα εξηλεκτρίσει και το ΜΧ-5 - στο πλαίσιο του στόχου να έχει κάθε μοντέλο της εταιρείας μια μορφή ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2030. Η plug-in hybrid επιλογή θα αύξανε σημαντικά το βάρος και θα χαλούσε το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, πέραν του ότι θα γεννούσε σοβαρά χωροταξικά προβλήματα, συνεπώς αναμένεται πιθανότατα μια απλή ή ήπια υβριδική λύση.

Οι τέσσερις γενιές του εμβληματικού Mazda MX-5
Οι τέσσερις γενιές του εμβληματικού Mazda MX-5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, ο Kunz διευκρίνισε ότι η πέμπτη γενιά του ΜΧ-5 δεν θα υιοθετήσει κάποια από τις υπάρχουσες πλατφόρμες των υπόλοιπων αυτοκινήτων της Mazda, διότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να γίνει εμπροσθοκίνητο. Θα βασιστεί, πιθανότατα, στη νέα πλατφόρμα πίσω κίνησης που πρόσφατα η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε.

Η Mazda δεν δείχνει να βιάζεται να βγάλει στην παραγωγή νέο ΜΧ-5, παρότι η τρέχουσα τέταρτη γενιά του 2014 σύντομα θα κλείσει μία δεκαετία. «Το να κρατάμε μία γενιά του στην αγορά για δέκα χρόνια δεν είναι πρόβλημα για εμάς», τόνισε ο Kunz, υπαινισσόμενος ότι το μικρό διθέσιο δεν υπόκειται στα ίδια κριτήρια με τα SUV και με τα υπόλοιπα, πιο χρηστικά, αυτοκίνητα της εταιρείας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ