Το συνθετικό παραφινικό diesel μπορεί να σώσει τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου από τον θάνατό του το 2035.
Πώς θα επιβιώσουν τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης; Δυστυχώς, είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα, δεδομένου ότι το μέλλον των κινητήρων οδεύει σε μία αμιγώς ηλεκτρική εποχή. Υπάρχει όμως ελπίδα; Ναι και ακούει στο όνομα παραφινικό diesel.
Πρόκειται για ένα καύσιμο που παράγεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες από τη βιομηχανία τροφίμων (ζωικά λίπη ή λάδια τηγανίσματος που έχουν υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο) και ονομάζεται πράσινο diesel ή HVO.
BUY NOW
Το HVO προέρχεται από το “Hydrotreated Vegetable Oil” και είναι συνθετικό παραφινικό diesel, πιστοποιημένο ως βιώσιμο καύσιμο, μιας και παρασκευάζεται από βιώσιμα φυτικά έλαια ή από την επανεπεξεργασία ανάλογων αποβλήτων (λίπη, ζώα, μαγειρικά έλαια, υπολείμματα λαδιών κ.λπ.).
Το παραφινικό diesel έχει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα. Το πρώτο από αυτά είναι η συμβατότητά του με όλους τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση των αυτοκινήτων ή της υποδομής διανομής.
Το δεύτερο είναι ότι βοηθά στο να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των καυσίμων σε σύγκριση με το ορυκτό diesel που γνωρίζουμε.
Μεταξύ των εταιρειών που έχουν αρχίσει να υποστηρίζουν την χρήση βιοντίζελ HVO είναι και η Volkswagen. Όλα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας που θα παραδοθούν από τον Ιούνιο και έχουν τετρακύλινδρο κινητήρα TDI θα μπορούν να καταναλώνουν παραφινικό diesel. Μάλιστα, σύμφωνα με την VW, η παρουσία του νέου βιοντίζελ είναι πιθανό να αποκτήσει ποσοστό έως 30% στην αγορά ενέργειας κατά τα επόμενα δέκα χρόνια.