Σε φάση υλοποίησης βρίσκονται τρία μεγάλα έργα στη χώρα μας που όταν ολοκληρωθούν θα καταστήσουν θεαματικά ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται ορισμένα μεγάλα έργα στη χώρα μας που αλλάζουν τον χάρτη της και έχουν ως κοινό παρονομαστή τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών, λειτουργώντας, παράλληλα, ως πολλαπλασιαστές οικονομικής μεγέθυνσης.
Πρόκειται για νέους αυτοκινητοδρόμους που ενισχύουν την οδική ασφάλεια και μειώνουν τους χρόνους ταξιδιού, δίνοντας αναπτυξιακή ώθηση σε πλήθος περιοχών, αλλά και μεγάλα έργα του Μετρό που δημιουργούν νέες συγκοινωνιακές συνθήκες, καθιστώντας ευκολότερες τις αστικές μετακινήσεις για εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.
BUY NOW
Αυτά που ξεχωρίζουν είναι τρία έργα, που αθροιστικά το κατασκευαστικό κόστος τους υπερβαίνει τα 5 δισ. ευρώ.
Βασική Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης - 1,4 δισ. ευρώ
Χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Η Βασική Γραμμή έχει μήκος 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς, 18 driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, ενώ θα διαθέτει και ένα αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας, έκτασης περίπου 50 στρεμμάτων.
Η εμπορική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι προγραμματισμένη για τον προσεχή Νοέμβριο, ενώ το εισιτήριο αναμένεται να κοστίζει 0,90 ευρώ έχοντας διάρκεια 70 λεπτά.
Οι σταθμοί είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.
Γραμμή 4 Μετρό ( Άλσος Βεΐκου-Γουδή) -1,8 δισ. ευρώ
Χρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, ενώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα. To πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, Άλσος Βεΐκου-Γουδή, θα περιλαμβάνει συνολικά 15 υπόγειους σταθμούς σε Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Το τμήμα Α της Γραμμής 4 έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία (Ευαγγελισμός, Παίδων Λαϊκό), Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη κ.ο.κ.), Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.
Με τη λειτουργία της γραμμής θα κυκλοφορούν περίπου 53.000 ΙΧ λιγότερα ημερησίως και θα μειωθούν οι εκομπές CO2 κατά 318 τόνους καθημερινά.
ΒΟΑΚ – 2 δισ. ευρώ
Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα επιπλέον χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.
Στην πλήρη ανάπτυξή του ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα εκτείνεται σε 300 χλμ., ενώνοντας από τα δυτικά το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τα ανατολικά στη Σητεία. Αναφορικά με τα οφέλη του ΒΟΑΚ, αυτός θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του μεγαλύτερου νησιού της χώρας.