Το Μετρό θα φτάσει στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος -Πού θα βρίσκονται οι νέοι σταθμοί
Διαχρονικού αίτημα του ΚΠΙΣΝ αποτελεί η σύνδεσή του με το Μετρό, για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών του.
Μπορεί το ενδιαφέρον στο συγκοινωνιακό γίγνεσθαι της Αθήνας να επικεντρώνεται γύρω από την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό και την επέκταση της Γράμμης 2 προς Δυτική Αττική, αλλά την ίδια ώρα εξετάζεται και η επόμενη ημέρα του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς, ώστε να αρθεί η απομόνωση πολλών στρατηγικής σημασίας περιοχών.
Ένα από τα έργα που αφορούν το Μετρό και αναμένεται να μπουν σε άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση της Γραμμής 1 (γνωστή και ως «Ηλεκτρικός») προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο κάθε χρόνο συγκεντρώνει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες.
BUY NOW
Σύμφωνα, μάλιστα, με δηλώσεις του Γενικού Διευθυντή του ΚΠΙΣΝ, Δημήτρη Πρωτοψάλτου, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την τοποθέτηση φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο του 2023, η σύνδεση με το Μετρό αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ιδρύματος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.
Για να πάρει, βέβαια, το συγκεκριμένο έργο -με προϋπολογισμό γύρω στα 400 εκατ. ευρώ- την άγουσα της υλοποίησης απαιτείται η ωρίμανσή του, μιας και μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει μόνο η μελέτη χάραξης.
Το έργο
Προβλέπεται η δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.
Εφόσον κατασκευασθεί η διακλάδωση θα είναι η πρώτη επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το 1957, όταν και έφτασε στην Κηφισιά, όπως και η πρώτη επέκταση γραμμής μέσω διακλάδωσης στο δίκτυο Μετρό της πρωτεύουσας.
Σημειώνεται ότι η διακλάδωση από Θησείο έως ΚΠΙΣΝ δεν αποτελεί το μοναδικό υπό εξέταση έργο για τη Γραμμή 1. Στην ατζέντα των αρμόδιων φορέων είναι και η επέκταση προς το βόρειο τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας.
Ειδικότερα, μελετάται επέκταση από Κηφισιά ως Βαρυμπόμπη, με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων. Προβλέπεται η δημιουργία σταθμού στη «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει στην Βαρυμπόμπη.