Αυτά είναι τα μεγάλα έργα που ολοκληρώνονται το 2025 -Γιατί αλλάζουν τις μετακινήσεις μας
Εντός του τρέχοντος έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν ορισμένα από τα σημαντικότερα υπό υλοποίηση έργα, που θα βελτιώσουν σε σημαντικό βαθμό τις μετακινήσεις μας.
Μια σειρά από σημαντικά έργα και δράσεις με ισχυρό αναπτυξιακό πρόσημο υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων οδικών αξόνων με καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των χρόνων μετακινήσεων.
Ορισμένα από αυτά θα ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος έτους, με σημαντικότερο το Πάτρα-Πύργος, τον οδικό άξονα που θα παραλάβει τη σκυτάλη από τον υφιστάμενο δρόμο-καρμανιόλα, καθιστώντας σημαντικά πιο ασφαλή τα ταξίδια των οδηγών.
BUY NOW
Η συνολική πρόοδος υλοποίησης έχει ξεπεράσει το 70%, με πιο προχωρημένο το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που έχει υπέρβει το 85% και ο χρόνος για την ολοκλήρωσή του έχει αρχίσει να μετράει αντίστροφα.
Στο σύνολό του ο αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 74,8 χλμ. και ολοκληρώνει τον αυτοκινητοδρόμο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, που είναι πιο γνωστός ως Ολυμπία Οδός. Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων, 2 γέφυρες, 19 άνω και κάτω διαβάσεις, 3 ανισόπεδους κόμβους. 42 τοίχους αντιστήριξης.
Μόλις ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας, το ταξίδι για το Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ θα προκληθεί και μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει το αναλογικό σύστημα διοδίων που εφαρμόζει η Ολυμπία Οδός από τον Ιανουάριο του 2021, με χρεώσεις ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, με τον πομποδέκτη Ολυμπία Pass.
Πριν την παράδοση του Πάτρα-Πύργος εκτιμάται ότι θα έχει κοπεί η κορδέλα στο έργο της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό που θα εξασφαλίσει ταχύτερη πρόσβαση από την Αθήνα στο νησί του Ιονίου, παρέχοντας ταυτόχρονα σημαντικά οφέλη σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης και εμπορευματικών μεταφορών. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Βουλευτή Ν. Λευκάδας, Αθανασίου Καββαδά στο carandmotor.gr, η διπλή οδική σύνδεση θα είναι έτοιμη πριν το Πάσχα του 2025.
Το έργο έχει διαιρεθεί στα τμήματα Άκτιο-Άγιος Νικόλαος και Βόνιτσα-Λευκάδα. Το πρώτο τμήμα, μήκους 5 χλμ. έχει ολοκληρωθεί και πλέον απομένει το Βόνιτσα-Λευκάδα, μήκους 16 χλμ. Στη νέα, αναβαθμισμένη μορφή τους οι οδικοί άξονες θα έχουν 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα είναι ταχείας κυκλοφορίας.
Το 2024 παραδόθηκε το κομμάτι Λευκάδα – Άγιος Αντώνιος, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται στο πιο δύσκολο τμήμα, το κομμάτι Άγιος Αντώνιος – Άγιος Νικόλαος, μαζί με το υπόλοιπο τμήμα ως τη Βόνιτσα.
Το 2025 θα μας αποχαιρετήσει με την ολοκλήρωση ενός μεγάλου συγκοινωνιακού έργου, που δεν είναι άλλο από την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά (Νοέμβριος 2025).
Η συγκεκριμένη επέκταση θα έρθει να συμπληρώσει την κύρια γραμμή, προσελκύοντας πάνω από 60.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση και θα συμβάλλει στον στόχο για μία ακόμη πιο βιώσιμη και ελκυστική πόλη. Θα περιλαμβάνει 5 νέους υπόγειους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
Επιπροσθέτως, εντός του 2025 θα συνεχιστεί το ταξίδι των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηραγγών στο έδαφος της Αθήνας για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, αναμένεται να σημειωθεί σημαντική πρόοδος στις εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65 και στον Flyover στη Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες εκτιμάται ότι θα συμβασιοποιηθεί το σημαντικότερο κομμάτι του ΒΟΑΚ, το Χανιά-Ηράκλειο, μήκους περίπου 155 χλμ.