Μεγάλη εταιρεία γλιτώνει από την καταστροφή -Ποιος κολοσσός σώζεται την τελευταία στιγμή
Αχτίδα αισιοδοξίας διαφαίνεται στη Northvolt, με την εταιρεία να βρίσκεται κοντά στην εξασφάλιση ενός πακέτου διάσωσης ύψους 300 εκατ. δολαρίων.
Σαν κεραυνός εν αιθρία έσκασε προ ολίγων εβδομάδων η ανακοίνωση της Northvolt, της σουηδικής εταιρείας-πολιορκητικού κριού της Ευρώπης στην προσπάθειά της να μετριάσει την κυριαρχία της Κίνας στον κλάδο των μπαταριών, να απολύσει 1.600 εργαζομένους και να αναστείλει την επέκταση εργοστασίου της.
Τότε ειδικοί του κλάδου ύψωσαν κραυγή αγωνίας, εκφράζοντας σοβαρούς φόβους ότι η Northvolt θα μπορούσε να βουλιάξει, με ό,τι θα σήμαινε αυτό για την μετάβαση της Ευρώπης στην ηλεκτροκίνηση.
BUY NOW
Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες του Bloomberg, η εταιρεία έχει βάσιμους λόγους να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον, δεδομένου ότι βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους περίπου 300 εκατ. δολαρίων, δηλαδή 277,870 εκατ. ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, που θα συνδράμει στην οικονομική της εξυγίανση.
Στα Μέσα Οκτωβρίου, το Bloomberg ανέφερε ότι η Goldman Sachs ήταν πρόθυμη να συνδράμει στη διάσωση της εταιρείας μέσω ενός δανείου-γέφυρας, ζητώντας ως εγγύηση μέρος των μετοχών στις θυγατρικές της Northvolt στο εξωτερικό.
Πρόκειται για μια «οικονομική ένεση» που θα δώσει στη Northvolt χρόνο να σταθεροποιήσει την παραγωγή και να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση. Εκπρόσωπος της Northvolt με τον οποίο επικοινώνησε το Bloomberg αρνήθηκε να προβεί σε κάποιο σχόλιο.
Σημειώνεται ότι η Goldman Sachs αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της σουηδικής εταιρείας κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.
Την ίδια ώρα, η εταιρεία κατασκευής φορτηγών Scania ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να εξοπλίσει όλα τα ηλεκτρικά της οχήματά με μπαταρίες της Northvolt, προσφέροντας μία ακόμη σημαντική σανίδα σωτηρίας στην εταιρεία.
«Πλέον πραγματοποιούμε τη μετάβασή μας. Στο μέλλον, όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτουμε σήμερα στην αγορά θα έρχονται με συσσωρευτές της Northvolt», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Scania, Christian Levin.
Αισιόδοξες ήταν οι δηλώσεις και του CEO της Northvolt, Peter Carlsson, σε συνέντευξη που παραχώρησε. «Πλέον βαδίζουμε έξω από την κόλαση σε επίπεδο παραγωγής. Νομίζω ότι τα δύσκολα βρίσκονται πίσω μας», εξήγησε.