Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα δώσει τέλος στο χάος του Κηφισού

αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναγνωρίζει την ανάγκη υλοποίησης έργων που θα βελτιώσουν τις μετακινήσεις των πολιτών, και ένα από αυτά είναι ένας νέος αυτοκινητόδρομος που θα παρακάμπτει την πρωτεύουσα.

Στη λίστα με τις προτεραιότητες του υπουργείου συγκαταλέγεται το έργο της «Μεγάλης Παράκαμψης της Αττικής», ειδικά από τη στιγμή που εκτιμάται ότι θα έχει καθοριστική συμβολή στη βελτίωση των κυκλοφοριακών δεδομένων στο Λεκανοπέδιο, όπως ανέφερε προ ημερών ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης.

Πρόκειται για ένα έργο που έχει υποβάλει μεγάλη τεχνική εταιρεία προς το υπουργείο μέσω του μηχανισμού των Πρότυπων Προτάσεων, για τις οποίες θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση κυρίως για τεχνικούς λόγους (διαβάστε περισσότερα εδώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής αποτελεί έργο με μακρά ιστορία που, ωστόσο, δεν έχει καταφέρει να φτάσει σε ένα στάδιο επαρκούς ωρίμανσης, ώστε να οδεύσει προς υλοποίηση. Παρ' όλα αυτά, θεωρείται ότι μπορεί να έχει καθοριστική συμβολή στην αποσυμφόρηση του Κηφισού, εκτρέποντας από τον οδικό άξονα τα βαρέα οχήματα.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, μήκους 53 χλμ., με αφετηρία την Υλίκη στη Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και κυρίως τον κορεσμένο Κηφισό.

κίνηση στον Κηφισό

Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, διότι κρίθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα προκαλούσε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων που, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εδώ και αρκετούς μήνες το έργο έχει επανέλθει στο προσκήνιο, με την κυβέρνηση να έχει αναγνωρίσει το ρόλο που αυτό μπορεί να διαδραματίσει στη μείωση των χρόνων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.

Στην Πρότυπη Πρόταση της μεγάλης τεχνικής εταιρείας η χάραξη του αυτοκινητοδρόμου είναι διαφορετική, μιας και προβλέπεται να έχει μήκος 40 χλμ. με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων και ίδια κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Με τον τρόπο αυτό εξυπηρετείται η οδική σύνδεση σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών των Οινοφύτων, του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, και του Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά, δίχως να απαιτείται η είσοδος των φορτηγών στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής.

Σημειώνεται ότι η υλοποίηση του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου απαιτεί την εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων, κάτι το οποίο συνιστά μια δύσκολη εξίσωση από τη στιγμή που στο νέο ΕΣΠΑ δεν είναι επιλέξιμα τα οδικά έργα. Επομένως αυτό θα απαιτήσει μεγαλύτερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ