Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας -Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα λύσει το μεγάλο πρόβλημα της πρωτεύουσας

αυτοκινητόδρομος

Στην ανάγκη υλοποίησης της Μεγάλης Παράκαμψης της Αττικής αναφέρθηκε ο Πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας σε συνέδριο.

«Αν δεν δράσουμε σήμερα οι καθυστερήσεις στο οδικό δίκτυο της Αττικής σε 10 χρόνια θα είναι έως και διπλάσιες», ανέφερε ο Πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θάνος Τσιανός, μιλώντας στο ITC 2024 – 7o Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.

Υποστήριξε ότι όσο βελτιώνεται η οικονομία και ενισχύεται ο τουρισμός, τόσο θα αυξάνεται και η κυκλοφορία των οχημάτων, χωρίς το οδικό δίκτυο να μπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις μετακινήσεις με ιδιωτικό όχημα. Έκρινε, λοιπόν, ότι η σημαντικό μέρος της αύξησης των μετακινήσεων πρέπει να αναληφθεί από τα ΜΜΜ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επισήμανε δε ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει ένας ενιαίος στρατηγικός πολεοδομικός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός -όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές μητροπόλεις – ο οποίος θα καθιστά εφικτή την εκτίμηση της κατάστασης σε 20-30 χρόνια και την πρόβλεψη προβλημάτων, ώστε να δίνονται εγκαίρως λύσεις.

Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής

Αναφερθείς στα έργα που χρήζουν άμεσης υλοποίησης, εστίασε στη Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής, δηλαδή έναν αυτοκινητόδρομο που μελετάται εδώ και χρόνια χωρίς να έχει περάσει στο στάδιο της κατασκευής.

Θυμίζουμε ότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, μήκους 53 χλμ., με αφετηρία την Υλίκη στη Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και κυρίως τον κορεσμένο Κηφισό.

κηφισός

Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, διότι κρίθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα προκαλούσε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων που, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εδώ και αρκετούς μήνες το έργο έχει επανέλθει στο προσκήνιο, με την κυβέρνηση να έχει αναγνωρίσει το ρόλο που αυτό μπορεί να διαδραματίσει στη μείωση των χρόνων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.

Παράλληλα, το έργο προωθείται μέσω του μηχανισμού των Πρότυπων Προτάσεων από μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία. Η τελευταία προτείνει ο αυτοκινητόδρομος να έχει μήκος 40 χλμ. με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων (και όχι στην Υλική) και ίδια κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Mέσω του νέου αυτοκινητόδρομου, εκτιμάται ότι τα φορτία από τον λιμένα Ελευσίνας θα διακινούνται γρηγορότερα προς την Β. Ελλάδα, θα ανακουφιστεί η κυκλοφορία από τα βαρέα οχήματα στο Θριάσιο πεδίο και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ενώ θα αποσυμφορηθεί και ο Κηφισός από τα φορτηγά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ