Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα διώξει τα φορτηγά από την πρωτεύουσα και θα αλλάξει τις μετακινήσεις
Η υλοποίηση αυτού του ξεχασμένου αυτοκινητοδρόμου θα σημάνει την ένωση της Αθηνών-Λαμίας με την Αθηνών-Πατρών, καθιστώντας ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών.
«Βροχή» πέφτουν κατά καιρούς οι προτάσεις για την αποσύμφορηση του Κηφισού, του οδικού άξονα όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων, και όπου οι οδηγοί καλούνται να εξοπλίζονται με μεγάλη υπομονή.
Μία, ωστόσο, από τις προτάσεις που, εφόσον υλοποιούνταν, θα έδινε σε μεγάλο βαθμό «ανάσα» στους πολίτες που κινούνται καθημερινά στον Κηφισό, αποτελεί ένας ξεχασμένος αυτοκινητόδρομος.
BUY NOW
Πρόκειται την Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής, τον οδικό άξονα που έχει μείνει προσώρας στα «χαρτιά» και, στον οποίο αναφέρθηκε προ μηνών ο πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι είναι ένα έργο «που εξετάζουμε και πρέπει να ωριμάσουμε».
Το έργο επανήλθε πρόσφατα στο προσκήνιο κατόπιν δηλώσεων του Γ.Γ. του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάση Τσιάνου, ο οποίος ανέφερε ότι αυτός ο νέος αυτοκινητόδρομος θα οδηγούσε όλα τα βαρέα οχήματα που έχουν προορισμό την Ελευσίνα και τον Ασπρόπυργο εκτός του αστικού ιστού της Αττικής και της Λεωφ. Κηφισού.
Ποια είναι η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής
Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, εφόσον υλοποιηθεί, θα ξεκινά από την Υλίκη σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι) και θα τελειώνει στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό. Θα ενώνει τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ με την Αθηνών-Πατρών, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και ειδικότερα την επιβαρυμένη λεωφόρο Κηφισού.
Θα έχει μήκος περί τα 53 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, και θα πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας ώστε να διασφαλίζεται ότι οι μετακινήσεις θα διεξάγονται απρόσκοπτα.
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος θα σηματοδοτήσει την απευθείας σύνδεση της Πελοποννήσου με Στερεά και Βόρεια Ελλάδα, ενώ θα μειώσει την απόσταση προς το Θριάσιο Πεδίο, το Λιμάνι του Πειραιά και την Πελοπόννησο κατά περίπου 50 χλμ.
Ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη θα κρατήσει τα φορτηγά εκτός του πολεοδομιού ιστού, η ρύπανση θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και θα εξοικονομηθεί χρόνος και κόστος για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς την Πελοπόννησο.
Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε. Πλέον αποκτά νέα δυναμική λόγω και της υπό σχεδιασμό δημιουργίας στη Φυλή του μεγαλύτερου Κέντρου Εφοδιαστικής και Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, o διαγωνισμός για την παραχώρηση του οποίου προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2024, με στόχο στο τέλος του 2025 να έχει ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιρειών που σήμερα έχουν έδρα τον Βοτανικό.