Αλλάζει ο χάρτης της Κεντρικής Ελλάδας με το νέο αυτοκινητόδρομο – Λαμία-Καρπενήσι σε χρόνο ρεκόρ
Επαναδημοπρατείται το έργο Οδικός Άξονας Λαμία-Καρπενήσι που θα καταστήσει γρηγορότερες τις μετακινήσεις των πολιτών και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στις εξυπηρετούμενες περιοχές.
Την άγουσα της υλοποίησης παίρνει το έργο «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» που ο διαγωνισμός του είχε ακυρωθεί και, όπως είχε επισημάνει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξετάζονταν οι τρόποι για την επαναδημοπράτησή του.
Οι εξαγγελίες του κ. Σταϊκούρα επιβεβαιώθηκαν, μιας και με απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια εγκρίθηκε το τροποιημένο τεύχος της Δακήρυξης -πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και μέσα στις επόμενες ώρες θα βγει στον «αέρα» η προκήρυξη.
BUY NOW
Σύμφωνα με τα παλιότερα δεδομένα, το συνολικό μήκος του έργου, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) είναι περίπου 30 χλμ. και εκτείνεται εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, ενώ προβλέπονται επιπλέον και εργασίες αποκατάστασης του υφιστάμενου επαρχιακού και τοπικού επιπέδου μήκους περίπου 14 χλμ.
Η χάραξη του έργου -που ακολουθεί σχεδόν σε όλο το μήκος του νέα χάραξη – στο μεγαλύτερο τμήμα διέρχεται από ορεινό ανάγλυφο. Έχει αφετηρία το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης: Μεταξύ άλλων προβλέπεται η κατασκευή:
Μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων και επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών, ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων.
Ο νέος οδικός άξονας θα εξυπηρετήσει τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου καθώς και τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της ΠΣΕ, με τη Λαμία και διαμέσου του ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός από Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.
Εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Φθιώτιδας, ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο διαδρομής, κατά περίπου 30 λεπτά. Η διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες.