Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας -Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα δώσει τέλος στο Νο1 πρόβλημα της πρωτεύουσας

αυτοκινητόδρομος

Καθοριστική συμβολή στον μετριασμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης μπορεί να έχει ένας αυτοκινητόδρομος που βρίσκεται στο προσκήνιο.

Με το κυκλοφοριακό να αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα για τους κατοίκους της Αθήνας, οι αρμόδιοι φορείς συνεχίζουν να αναζητούν λύσεις για την αντιμετώπισή του.

Καθοριστική συμβολή στον μετριασμό του κυκλοφοριακού χάους αναμένεται να έχουν ορισμένα οδικά έργα, με κορωνίδα τη Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής, δηλαδή έναν οδικό άξονα που θα παρακάμπτει τον Κηφισό μειώνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο του.

Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Οινόφυτα-Ελευσίνα που έχει κατατεθεί ως πρόταση από μεγαλή τεχνική εταιρεία μέσω των Πρότυπων Προτάσεων.

Σημειώνεται ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν ένα εργαλείο για την υλοποίηση νέων εργών, κατά το οποίο ιδιωτές υποβάλουν προς την πολιτεία ολοκληρωμένες και κοστολογημένες προτάσεις. Αν αυτές οι προτάσεις γίνουν δεκτές, προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κίνηση στον Κηφισό

Στόχος είναι o αυτοκινητόδρομος να έχει μήκος 40 χλμ. με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Mέσω του νέου αυτοκινητόδρομου, εκτιμάται ότι τα φορτία από τον λιμένα Ελευσίνας θα διακινούνται γρηγορότερα προς την Βόρεια Ελλάδα, θα ανακουφιστεί η κυκλοφορία από τα βαρέα οχήματα στο Θριάσιο πεδίο και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ενώ θα αποσυμφορηθεί και ο Κηφισός από τα φορτηγά.

Η Μεγάλη παράκαμψη της Αττικής μελετάται εδώ και χρόνια χωρίς ωστόσο να έχει μπει στις ράγες της υλοποίησης. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, μήκους 53 χλμ., με αφετηρία την Υλίκη στη Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, διότι κρίθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα προκαλούσε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων που, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.

Εδώ και αρκετούς μήνες το έργο έχει επανέλθει στο προσκήνιο, με την κυβέρνηση να έχει αναγνωρίσει το ρόλο που αυτό μπορεί να διαδραματίσει στη μείωση των χρόνων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ