Κατρακυλάει η τιμή του «λευκού χρυσού» -Γιατί θα φθηνύνουν τα καινούργια αυτοκίνητα

Volvo εργοστάσιο

Η πτώση στις τιμές του μετάλλου χαρίζει χαμόγελα στους φίλους της αυτοκίνησης, μιας και όλα συνηγορούν στο ότι θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα σχετικής τεχνολογίας μοντέλο σε χαμηλότερη τιμή.

Πτωτικές πιέσεις καταγράφονται τους τελευταίους μήνες στις τιμές του λιθίου, οι οποίες τον Ιούνιο του 2024 έφτασαν στα 12.409 δολάρια ανά τόνο έναντι 13.788 δολαρίων που κόστιζε το μέταλλο τον Μάιο. Η τιμή αυτή είναι η χαμηλότερη των τελευταίων 35 ετών.

Η πτώση στις τιμές του «λευκού χρυσού» -όπως είναι το προσωνύμιο του μετάλλου λόγω της μεγάλης ζήτησης γι’ αυτό- ώθησε προς τα κάτω (κατά περίπου 1-2%) και τις τιμές των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου, σύμφωνα με έρευνα της TrendForce, κάτι το οποίο χαρίζει χαμόγελα τόσο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και στους καταναλωτές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό διότι οι πρώτοι θα μπορούν να προμηθεύονται μπαταρίες για τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα σε ευνοϊκότερες τιμές- και επομένως να μειώσουν το κατασκευαστικό κόστος για τα οχήματά τους- και οι καταναλωτές να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό ΙΧ σε χαμηλότερες τιμές από τις τρέχουσες.

παραγωγή λιθίου

Η πτώση στις τιμές του λιθίου οφείλεται στο γεγονός ότι το διάστημα Μάρτιος-Μάιος 2024 σημειώθηκε μεγάλη ζήτηση για μπαταρίες, άρα και για το λίθιο που είναι απαραίτητο για την κατασκευή τους, με τις εταιρείες του κλάδου να προμηθεύονται σημαντικές ποσότητες του συγκεκριμένου μετάλλου και να δημιουργούν μεγάλα αποθέματα.

Αυτά τα αποθέματα, ωστόσο, του Μαρτίου-Μαίου, οδήγησαν τους κατασκευαστές μπαταριών να μειώσουν τη ζήτησή τους για λίθιο τον Ιούνιο, ωθώντας την τιμή του προς τα κάτω.

Όσον αφορά τον Ιούλιο, η ζήτηση για το μέταλλο αναμένεται να συνεχίσει να είναι ασθενής, με τον κλάδο να εκτιμάει ότι οι τιμές ενδέχεται να πέσουν ακόμα και στα 11.000 δολάρια/τόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Μια τέτοια εξέλιξη ίσως μειώσει περαιτέρω τις τιμές των κυψελών καυσίμου, και επομένως το κόστος απόκτησης όχι μόνο των ηλεκτρικών ΙΧ, αλλά και των υβριδικών και plug-in υβριδικών που επίσης χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου.

Η TrendForce εκτιμάει ότι οι πτωτικές πειώσεις θα συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου, ενώ η πορεία των τιμών από το τέλος Σεπτεμβρίου και μετά θα εξαρτηθεί από το αν οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών προσπαθήσουν να δημιουργήσουν νέο απόθεμα.

Συνεχίζονται οι επενδύσεις στο λίθιο

Παρά την μείωση των τιμών του «λευκού χρυσού», οι χώρες συνεχίζουν να επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να εξασφαλίσουν την παραγωγή του μετάλλου, μιας και η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αποτελέσει το κύριαρχο αυτοκινητικό καθεστώς του μέλλοντος -γεγονός που θα απαιτήσει την παραγωγή πολλαπλάσιων ποσοτήτων λιθίου.

παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταξύ αυτών και η γειτονική στη χώρα μας Σερβία, που ετοιμάζεται να εγκρίνει ένα έργο εξόρυξης που είχε σταματήσει πριν από δύο χρόνια λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών. Το ορυχείο αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της ηπείρου, σύμφωνα με τους Financial Times.

Στην παραγωγή λιθίου επενδύουν, μάλιστα, και πετρελαϊκοί κολοσσοί, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Exxon Μobil που πρόσφατα υπέγραψε μη δεσμευτική συμφωνία με τη νοτιοκορεατική εταιρεία κατασκευής μπαταριών SK on, ώστε να προμηθεύσει την τελευταία με λίθιο το οποίο θα παραχθεί στο νοτιοδυτικό Αρκάνσας από άλμη.

Η πολυετής συμφωνία θα αφορά σε συνολικά 100.000 τόνους λιθίου, και θα υποβοηθήσει τα σχέδια του πετρελαϊκού γίγαντα να προμηθεύει πρώτες ύλες για περίπου 1 εκατομμύριο μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως έως το 2030, όπως ανέφερε η εταιρεία.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ