Η μεγάλη υπογειοποίηση της Αθήνας -Ποια περιοχή θα μεταμορφώσει, πότε θα είναι έτοιμη

υπογειοποίηση στα Σεπόλια

Το έργο θα διευκολύνει θεαματικά τα δρομολόγια των συρμών και ταυτόχρονα θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της περιοχής.

Συνεχίζεται το έργο της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, όπως προέκυψε από την πρόσφατη συνάντηση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Παληό, η οποία αφορούσε την πορεία εξέλιξης των έργων που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Το έργο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.

σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σιδηροδρομικός διάδρομος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου.

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος, κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας και θα είναι διπλής διατομής.

Πρώτα θα ολοκληρωθεί (εντός Α’ εξαμήνου 2025) ο δυτικός διάδρομος που θα «φιλοξενεί» τους υπεραστικούς συρμούς και θα ακολουθήσει ο ανατολικός που θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστικών συρμών.

Με δεδομένο ότι θα διπλασιαστούν οι γραμμές, αναμένεται να διευκολυνθεί σε σημαντικό βαθμό η κυκλοφορία των τρένων, καθώς θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο χρόνος των δρομολογίων και θα αυξηθεί ο αριθμός τους.

σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, θα ενοποιηθεί το σύνολο της έκτασης της οδού που σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηρόδρομου, ενώ θα αποδοθεί στη γειτονιά και μια πράσινη νησίδα.

Επίσης, θα μειωθεί η όχληση από τη διέλευση των τρένων και ταυτόχρονα θα βελτιωθεί αισθητά η ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:
• Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).
• Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
• Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
• Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
• Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
• Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
• Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
• Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
• Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου

Το έργο, που συγρηματοδοτείται από τον χρηματοδοτικό Μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) έχει προϋπολογισμό 66,8 εκατ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ