Ο Ηλεκτρικός της Αθήνας αλλάζει -Τα νέα βαγόνια που έρχονται

ilektrikos isap prasini grammi

Σε σημαντική αριθμητική και ποιοτική ενίσχυση του στόλου της Γραμμής 1 θα οδηγήσει το έργο της αναβάθμισης 14 συρμών οι οποίοι θα μπουν το προσεχές διάστημα στις ράγες.

Κατώτερες, συγκριτικά με αυτές των υπόλοιπων γραμμών του Μετρό, είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει ο Ηλεκτρικός, κάτι που αναγνώρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, την Παρασκευή 5 Ιουλίου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΪ.

Όπως έχουμε γράψει, η εικόνα στη Γραμμή 1 του Μετρό μόνο ενθαρρυντική δεν είναι, με τα αποσαθρωμένα πατώματα και τον μη λειτουργικό κλιματισμό να αποτελούν μόλις λίγα από τα αρκετά προβλήματα που δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού. Παράλληλα, οι συρμοί του λειτουργούν από το 1984 και έχουν ξεπεράσει το προσδοκώμενο χρόνο ζωής που είναι τα 30 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 1 μετρο ηλεκτρικός

Λύση σε μέρος των προβλημάτων προσδοκάται να δοθεί μέσω του έργου αναβάθμισης 14 συρμών, ώστε να παραταθεί η διάρκεια ζωής τους κατά περίπου 25 χρόνια, και η υψηλότερη άνεση και η βελτιωμένη αξιοπιστία τους να κάνει τα τρένα πιο ελκυστικά για τους επιβάτες.

Ο κ. Σταϊκούρας, εστίασε στη μεγάλη σημασία του συγκεκριμένου έργου, ενώ ανέφερε ότι στόχος είναι οι αναβαθμισμένοι συρμοί να μπουν στο σύνολό τους στις ράγες μέχρι το τέλος του 2025.

Εξήγησε δε ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου έχει να αντιμετωπίσει τις κωλυσιεργίες του ιδιώτη-αναδόχου, δηλαδή της ισπανικής CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA) η οποία έβαλε την υπογραφή της στη σχετική σύμβαση τον Δεκέμβριο του 2022.

«Από τότε έχουν ζητήσει -και έχει γίνει αποδεκτό από τις διοικήσεις της ΣΤΑΣΥ- αλλαγή χρονοδιαγράμματος και αλλαγή τιμήματος για να γίνει επιδιόρθωση αυτών στον Βόλο, ώστε μέχρι το τέλος του 2025 να έχουμε νέους συρμούς», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εξηγώντας ότι λάθη κάνουν και οι ιδιώτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 1 μετρο ηλεκτρικός

Το έργο

Ενδεικτικά, το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:

  • την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
  • την αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
  • την αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
  • την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
  • διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
  • ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
  • τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κ.ά.).

Σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ, ο εκσυγχρονισμός των 14 συρμών αναμένεται να οδηγήσει, στη σημαντική αριθμητική και ποιοτική ενίσχυση του στόλου της Γραμμής 1.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ