Αυτή είναι η μεγάλη υπογειοποίηση της Αθήνας -Το έργο-ανάσα για μεγάλη συνοικία της πρωτεύουσας
Χώροι πρασίνου και αναψυχής θα «καλύψουν» τις υφιστάμενες επίγειες ράγες μόλις ολοκληρωθεί ο τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος μήκους 2,36 χλμ.
Ριζικά θα αλλάξει η όψη των Σεπολιών μόλις ολοκληρωθεί η νέα, υπό κατασκευή σιδηροδρομική σήραγγα στην περιοχή, που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη.
Πρόκειται για το έργο κατασκευής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου/ υπογειοποιημένου. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος ξεκινάει από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
BUY NOW
Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή, που θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη επίγεια γραμμή, κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά – πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.
Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.
Το έργο θα συμβάλλει καθοριστικά στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου και της απόδοσης στη γειτονιά μιας κεντρικής νησίδας με δένδρα, θάμνους και ελεύθερους χώρους αναψυχής.
Παράλληλα, θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Αυτό διότι ο τετραπλός διάδρομος θα προσφέρει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια.
Υλοποιείται από την κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα, στην οποία ανατέθηκε στα τέλη του 2018, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμος στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.
Σημειώνεται ότι τι έργο συγκαταλεγόταν στα Ολυμπιακά έργα και έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2004, αλλά για διάφορους λόγους πήρε παράταση.
Το αντικείμενο του έργου συνοπτικά
- Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο 2 φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).
-Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
-Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
-Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
-Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
-Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
-Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
-Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
-Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.