«Βουλιάζει» το όνειρο για τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο -Ποιο νησί της Μεσογείου έχει επιλεχθεί

Gefira Italia Sikelia 1

Άγνωστος νόμος δείχνει να βάζει ταφόπλακα στις όποιες ελπίδες να υλοποιηθεί η γέφυρα του πορθμού της Μεσσήνης.

Περισσότερο δύσκολη, από ότι αρχικά φαινόταν, αποδεικνύεται η υλοποίηση της φαραωνικής γέφυρας στη Μεσόγειο που προωθείται από τον Υπουργό Μεταφορών της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι, για τη σύνδεση της Σικελίας με την Καλαβρία.

Πρόκειται για μια γέφυρα με βασικό άνοιγμα άνω των 3 χλμ. που εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει τη μακρύτερη κρεμαστή γέφυρα (σιδηροδρομική και οδική) στον κόσμο και θα ενώσει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα.

γέφυρα σικελία καλαβρία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τη σιγουριά του Σαλβίνι ότι η κατασκευή της γέφυρας θα μπορούσε να ξεκινήσει εντός του τρέχοντος καλοκαιριού, το φως της δημοσιότητας είδε ένας νόμος που σύμφωνα με ιταλικά ειδησεογραφικά μέσα τερματίζει τις όποιες ελπίδες να πάρει σάρκα και οστά το μεγαλεπήβολο αυτό πρότζεκτ.

Συγκεκριμένα, το τμήμα της γέφυρας που βρίσκεται στην Καλαβρία εμπίπτει σε μια ζώνη όπου δεν επιτρέπεται η οικοδόμηση, μιας και στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει ενεργό ρήγμα και έτσι ενέχει ο κίνδυνος σεισμού.

Όπως αναφέρουν ιταλικά μέσα, μία λύση θα μπορούσε να ήταν να γίνουν τροποποιήσεις στο έργο ώστε αυτό να συμμορφώνεται με τις νομικές απαιτήσεις. Προσθέτουν, ωστόσο, ότι γύρω από το πρότζεκτ για την οδική σύνδεση της Σικελίας με την Καλαβρία έχουν ήδη συγκεντρωθεί πολλά εμπόδια τα οποία έχουν μειώσει σε θεαματικό βαθμό την ελκυστικότητα του.

γέφυρα σικελία καλαβρία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 1908, στο Στενό της Μεσσήνης, δηλαδή την περιοχή όπου σχεδιάζεται να κατασκευαστεί η γέφυρα, σημειώθηκε σεισμός που κατέστρεψε σχεδόν ολοκληρωτικά τις πόλεις Μεσσήνη και Ρέτζο Καλάμπρι, σκοτώντας 75 έως 200 χιλιάδες ανθρώπους.

Σύμφωνα με τα σχέδια, η γέφυρα θα έχει 6 λωρίδες κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και 2 σιδηροδρομικές γραμμές ενδιάμεσα, ενώ θα μπορεί να αντέχει τη διέλευση 200 τρένων ανά ημέρα και έως και 6.000 αυτοκινήτων ανά ώρα.

Η γέφυρα θα αντικαταστήσει τη σημερινή σύνδεση -η οποία πραγματοποιείται με φέρι μποτ- διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών από το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου, τη Σικελία, στην ηπειρωτική Ιταλία, και το αντίστροφο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ