Προχωράει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο κάτω από το έδαφος της Αθήνας -Έτσι θα αλλάξει την πρωτεύουσα

γραμμή 4 μετρό

Η πιο σύγχρονη γραμμή της Αθήνας θα είναι η νέα που θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, και θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά.

Συνεχίζεται το ταξίδι των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηραγγών (TBM) κάτω από το έδαφος της Αθήνας για την υλοποίηση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό, που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο υπό υλοποίηση δημόσιο έργο, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Σήμερα, ο ο Μετροπόντικας «Αθηνά», που ξεκίνησε από την Κατεχάκη, έχει διανοίξει σήραγγα άνω των 2.000 μέτρων, ενώ το έτερο (TBM), η «Νίκη», με αφετηρία το Άλσος Βεΐκου, έχει σκάψει σήραγγα άνω των 500 μέτρων. Αμφότερα τα μηχανήματα έχουν κατεύθυνση τον Ευαγγελισμό όπου προβλέπεται να συναντηθούν μέχρι το τέλος του Α’ εξαμήνου του 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 4 μετρό Αθήνας

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό, μήκους περίπου 13 χλμ., θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου. Επιπλέον, οι σταθμοί της Γραμμής 4 του Μετρό θα έχουν και αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση των συρμών.

Μετρό Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της μέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

Η εν λόγω γραμμή έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ