Έρχονται 32 νέοι σταθμοί στο Μετρό Αθήνας -Όλες οι επεκτάσεις και οι καινούργιοι συρμοί

Μετρό

Ευκολότερες αναμένεται να γίνουν οι μετακινήσεις του επιβατικού κοινού μόλις ολοκληρωθούν ορισμένα σημαντικά έργα.

Σημαντικές προσπάθειες για την περαιτέρω διευκόλυνση του επιβατικού κοινού στο Μετρό της Αθήνας καταβάλλουν οι αρμόδιοι φορείς, δρομολογώντας ή υλοποιώντας έργα που θα αυξήσουν τη συχνότητα των δρομολογίων, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής.

Πριν από λίγους μήνες, και έπειτα από την αξιοποίηση των διαθέσιμων δεδομένων από τις επικυρώσεις κομίστρου, έγινε ανασχεδιασμός των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η ακρίβεια αναχώρησης των αεροδρομικών συρμών κατά 10% και να μειωθούν οι πραγματικοί χρόνοι κατά 4,5% στη Γραμμή 3 του Μετρό.

Μετρό Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, όπως είχε δηλώσει τον Οκτώβριο του 2024 ο πρώην υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, επιτεύχθηκε για πρώτη φορά μέση χρονοαπόσταση 4’ μεταξύ των συρμών, αν και κατά καιρούς έχουμε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι και συχνότερα δρομολόγια.

Οι νέοι συρμοί

Παράλληλα εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκεται σε εκκρεμότητα -κυρίως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης- η προμήθεια νέων συρμών για τις Γραμμές 2 και 3, όπως και διρευματικών που θα μπορούν να αυξήσουν τη συχνότητα δρομολογίων προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» -κάτι που κρίνεται επιτακτικό λόγω της ανόδου των τουριστικών ροών και της αυξημένης κίνησης στο αεροδρόμιο. Στόχος είναι τα δρομολόγια των συρμών να εκτελούνται ανά περίπου 25 λεπτά, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής του επιβατικού κοινού.

Αναφορικά με τη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) του Μετρό της Αθήνας, ήδη υλοποιείται το έργο της ανάταξης 14 συρμών, με στόχο ο πρώτος συρμός να είναι έτοιμος και λειτουργικός μέχρι τον Νοέμβριο και οι υπόλοιποι μέχρι το τέλος του 2026.

Οι επεκτάσεις του Μετρό

Περαιτέρω διευκόλυνση στο επιβατικό κοινό αναμένεται να προσφέρει η δημιουργία νέων σταθμών στο δίκτυο της του Μετρό της Αθήνας, με πρωταγωνίστρια την υπό υλοποίηση Γραμμή 4.

Με μήκος 13 χλμ. και 15 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή), έχει σχεδιασθεί για την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης όπως και ενός πλήθους σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Αθήνας

Ταυτόχρονα, κοντά στη γραμμή της εκκίνησης βρίσκεται και το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τον σχετικό διαγωνισμό να βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Μάιο του 2023, χωρίς ωστόσο να έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση.

Προβλέπεται η δημιουργία η δημιουργία γραμμής μήκους 4 χλμ. και 3 νέων σταθμών σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, ενώ στόχος είναι σε μεταγενέστερο στάδιο οι ράγες να επεκταθούν ακόμα πιο δυτικά με σταθμούς σε Καματερό, Ζεφύρι, Αχαρνές.

Σημαντική επέκταση κρίνεται και το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4, ήτοι το «Γουδή-Λυκόβρυση» με τους σταθμούς Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σιδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση. Το συγκεκριμένο τμήμα θα διατρέχει τη Λεωφόρο Κηφισίας και έτσι θα δοθεί τέλος σε μια χρόνια αδικία, δηλαδή στην απομόνωση από τα μέσα σταθερής τροχιάς των κατοίκων των Βορείων Προαστίων και των εργαζομένων στις εκατοντάδες εταιρείες που εδρεύουν κατά μήκος της κεντρικής αυτής οδικής αρτηρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ