Αυτό είναι το μεγαλύτερο έργο που κατασκευάζεται στην Αθήνα -Δείτε εικόνες και βίντεο από τις εργασίες
Νέες περιοχές θα προστεθούν στο δίκτυο εξυπηρέτησης του Μετρό της Αθήνας, μόλις ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο της Γραμμή 4.
Συνεχίζεται η κατασκεύη της Γραμμής 4 του Μετρό, η οποία θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς που θα βγάλουν από την απομόνωση πολλές περιοχές της Αθήνας.
Ο πρώτος Μετροπόντικας, η «Αθηνά», έχει ήδη διανοίξει αρκετά μέτρα, έχοντας αφετηρία το Φρέαρ Κατεχάκη, ενώ το δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών (TBM), η «Νίκη» συναρμολογείται στο Φρέαρ Βεΐκου, προκειμένου να ξεκινήσει και αυτό το ταξίδι του, στις αρχές του 2024. Τα δύο μηχανήματα θα συναντηθούν στον Ευαγγελισμό όπου και θα αποσυναρμολογηθούν, έχοντας πρώτα ανοίξει 12,8 χλμ. υπόγειων σηραγγών.
BUY NOW
Παράλληλα, γίνονται και εργασίες για την κατασκευή των σταθμών, ενώ συνεχίζονται και οι αρχαιολογικές εργασίες, στους σταθμούς Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Εξάρχεια, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη και Ζωγράφου.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Ελληνικό Μετρό, στο Άλσος Βεΐκου συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης δικτύων ΔΕΔΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ και Φυσικού Αερίου.
Στόχος είναι το έργο να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2029, αν και στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι υπάρχουν ζητήματα (πρόδρομες εργασίες, προσφυγές για χωροθέτηση σταθμών κ.ο.κ.) που εκτροχιάζουν το χρονοδιάγραμμα κατά τουλάχιστον ένα έτος.
Υπενθυμίζεται ότι οι σταθμοί που θα περιλαμβάνει το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) Γραμμής 4 θα είναι οι εξής: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελίκωνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.
Το τμήμα Α’ της Γραμμής 4 του Μετρό έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.
Με την έναρξη λειτουργίας της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.
Όπως και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η Γραμμή 4 θα έχει driverless συρμούς, αλλά και αυτόματες θύρες στις αποβάθρες που θα ανοίγουν μόνο με την άφιξη των συρμών.
Ενδιαφέρουσες εικόνες για την πρόοδο υλοποίησης των εργασιών στη Βεΐκου απ’ όπου θα ξεκινήσει ο δεύτερος Μετροπόντικας παρέχει το κανάλι n.p. production σε βίντεο που δημοσίευσε στο Youtube.