Αυτό είναι το μεγαλύτερο έργο που κατασκευάζεται στην Αθήνα -Πότε θα είναι έτοιμο;

Μετρό γραμμή 4 γαλάτσι φρέαρ Βεϊκου

Με 15 νέους σύγχρονους σταθμούς θα ενισχυθεί το Μετρό της πρωτεύουσας, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερους κατοίκους της.

Προχωράει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Αθήνας, η Γραμμή 4 του Μετρό που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της.

Οι δύο δίδυμοι μετροπόντικες (TBM) «Αθηνά» και «Νίκη», που έχουν ξεκινήσει το ταξίδι τους από Κατεχάκη και Άλσος Βεΐκου (Γαλάτσι) αντίστοιχα, έχουν διανύσει αρκετά μέτρα στο αθηναϊκό υπέδαφος, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή των 15 σταθμών.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, στην κοινοπραξία υλοποίησης (ΑΒΑΞ - Ghella - Alstom) του έργου έχει παραδοθεί η μειοψηφία των σταθμών, με τις πρόδρομες εργασίες να υλοποιούνται από ξεχωριστή εργολαβία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας από τους σταθμούς της Γραμμής 4 θα βρίσκεται στα Εξάρχεια και συγκεκριμένα επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη, με πλάνα να δείχνουν την παρούσα κατάσταση στην πλατεία.

Το έργο

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) του Μετρό θα έχει σήραγγα μήκους 12,8 χλμ. και συνολικά 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Με τη λειτουργία του προβλέπεται να εξυπηρετήσει οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 4 μετρό

Η ημερήσια επιβατική κίνηση στο σύνολο του δικτυού Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 επιβάτες, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.

Το έργο, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης είναι το 2029, αλλά πιο ρεαλιστικό μοιάζει το σενάριο να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό εντός του 2030.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ