Μετά τη γνωστοποίηση της μείωσης των διοδίων της Αττικής Οδού στα 2,50 ευρώ, το ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από την επόμενη μέρα των συνδρομητικών προγραμμάτων.
Φθηνότερες θα γίνουν οι διελεύσεις από την Αττική Οδό από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, όταν και ο αστικός αυτοκινητόδρομος θα αλλάξει χέρια, περνώντας από το Δημόσιο στην ευθύνη του νέου παραχωρησιούχου.
Ειδικότερα, τα διόδια θα μειωθούν από 2,80 στα 2,50 ευρώ για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης, τα ελαφρά εμπορικά οχήματα (συνολικού ύψους μικρότερου των 2,70 μ.) και τα αυτοκίνητα με τροχόσπιτα, γεγονός που θα προσφέρει σημαντική ανάσα σε όσους χρησιμοποιούν καθημερινά την Αττική Οδό.
BUY NOW
Η συντριπτική πλειονότητα, βέβαια, όσων χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο έχει φροντίσει να εγγραφεί σε κάποιο συνδρομητικό πρόγραμμα, με δημοφιλέστερο το Express, που παρέχει σταθερή έκπτωση από την πρώτη κιόλας διέλευση, με το υφιστάμενο τέλος να ανέρχεται σε 2,55 ευρώ.
Με δεδομένο ότι η τιμή των διοδίων θα μειωθεί στα 2,50 ευρώ, είναι αδύνατο να παραμείνει το εκπτωτικό πρόγραμμα Express στα 2,55 ευρώ, και σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση για τις νέες τιμές των συνδρομητικών προγραμμάτων.
Οι διελεύσεις πραγματοποιούνται με την ηλεκτρονική συσκευή e-PASS, η οποία παραδίδεται δωρεάν στον χρήστη με την εγγραφή του σε κάποιο συνδρομητικό πρόγραμμα.
Θυμίζουμε ότι η σύμβαση προβλέπει ότι ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, έναντι εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος ύψους 3,27 δισ. ευρώ.
Με βάση τη νέα σύμβαση, μετά τα 5 χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης, ο ανάδοχος μπορεί να προτείνει την καθιέρωση συστήματος κυμαινόμενων διοδίων (Διαφοροποιημένου Διοδίου Τέλους), ανά χρονικά διαστήματα εντός της ημέρας (ώρες αιχμής και μη, ή ανά ημέρες πχ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα ή αργίες) ή ακόμα και ανά σταθμούς διοδίων.
Για την αλλαγή, ωστόσο, της τιμολογιακής πολιτικής θα πρέπει να πληρούνται κάποια κριτήρια. Η μέση ωριαία ταχύτητα κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής και κατά τη διάρκεια της πρωινής και απογευματινής αιχμής (διάρκειας τουλάχιστον δύο ωρών) να πέφτει κάτω από 45 χλμ./ώρα για 30 ημέρες εντός ενός συνεχόμενου εξαμήνου, της θερινής περιόδου (15/06-31/08) μη συμπεριλαμβανομένης, και σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα τμήματα μεταξύ ανισόπεδων κόμβων: Δουκίσσης Πλακεντίας-Αθηνών-Λαμίας, Παπάγου-Αγίας Παρασκευής, Φυλής-Αθηνών-Λαμίας, Λεονταρίου-Δουκίσσης Πλακεντίας.
Επίσης το μέσο ωριαίο τέλος διοδίου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το βασικό διόδιο, ενώ κατά τις ώρες αιχμής το τέλος διοδίου δεν θα πρέπει να ξεπεράσει το 30% του βασικού τέλους διοδίου.