Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport: Το επετειακό άστρο του 1 εκατομμυρίου ευρώ

Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport

Στην Pebble Beach της Καλιφόρνιας έκανε την πρεμιέρα της μια εκθαμβωτική Mercedes-Benz, η τελευταία AMG GT3 με ατμοσφαιρικό κινητήρα, που γιορτάζει τα 130 της συμμετοχής της γερμανικής εταιρείας στους αγώνες.

Στις 22 Ιουλίου 1894, ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτου στην ιστορία -ένας μαραθώνιος από το Παρίσι στη Ρουέν της Γαλλίας- και κατέληξε με νίκη ενός αυτοκινήτου που χρησιμοποιούσε κινητήρα της Daimler. Έτσι, φέτος η Mercedes-AMG γιορτάζει τα 130 χρόνια αγωνιστικών επιτυχιών του αστεριού της Στουτγάρδης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να τιμήσει αυτό το ιστορικό ορόσημο, η Mercedes-AMG παρουσίασε τη σπάνια, δυσπρόσιτη και εκθαμβωτική GT3 Edition 130Y Motorsport με το σύνθημα "Racing Legend Remastered" στην Automotive Week στην Pebble Beach της Καλιφόρνιας των ΗΠΑ.

Η έκδοση αυτή της αγωνιστικής GT3, μη-ομολογκαρισμένη (που σημαίνει ότι δεν επίκειται στους περιορισμούς της αγωνιστικής άδειας), θα παραχθεί σε μόλις 13 αντίτυπα. Και συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία του μηχανοκίνητου αθλητισμού με παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία θρυλικών Mercedes της δεκαετίας του 1950.

Πέραν του ότι είναι η πιο ισχυρή GT3 που κατασκευάστηκε ποτέ στο Affalterbach, είναι επίσης η τελευταία έκδοση της Mercedes-AMG GT3 που πυροδοτείται από ατμοσφαιρικό κινητήρα. Χωρίς την ανάγκη της ομολογκασιόν, το θρυλικό μοτέρ AMG V8 6,3 λίτρων έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω και με ειδικό σύστημα εξάτμισης αγγίζει τους 680 ίππους και τα 730 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το επιπλέον αεροδυναμικό πακέτο, παράλληλα, προσθέτει 15% περισσότερη κάθετη δύναμη σε σχέση με τη «βασική» GT3. Για να επιτευχθεί αυτό, το εμπρόσθιο splitter και οι αεραγωγοί στα φτερά ανασχεδιάστηκαν, ενώ έγιναν αλλαγές στα πλαϊνά μαρσπιέ, στο δάπεδο και στον διαχύτη.

Η ευρύτερη πίσω πτέρυγα συμβάλλει επίσης στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής ισορροπίας. Μαζί, έχει προστεθεί και το Drag Reduction System (DRS), εμπνευσμένο φυσικά από τη Formula 1, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι ανοίγει το κεντρικό οριζόντιο στοιχείο της πίσω πτέρυγας και έτσι μειώνει την αντίσταση στον αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χάρη σε αυτήν την τεχνολογία, η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 315 km/h, παρότι τα αεροδυναμικά στοιχεία του αυτοκινήτου παράγουν πολύ υψηλό επίπεδο άντωσης. Το αποκλειστικό σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων είναι επίσης εμπνευσμένο από τη F1: σε αντίθεση με τους χαλύβδινους δίσκους που είναι υποχρεωτικοί στους κανονισμούς των αγώνων GT3, στην ειδική αυτή έκδοση τα δισκόφρενα είναι ανθρακονημάτινα - συμβάλλοντας παράλληλα και στη μείωση του βάρους.

Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού εξατάχυτου αγωνιστικού κιβωτίου ταχυτήτων. Κι εδώ έχουν υπάρξει τροποποιήσεις, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ αγωνιστικού τύπου 4 κατευθύνσεων. Τα φρένα υποβοηθά το αγωνιστικό ABS και την συμπεριφορά το ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Στον τομέα της ασφάλειας, η GT3 Edition 130Y Motorsport πληροί όλες τις προδιαγραφές των αγώνων GT3: με αμάξωμα από ανθρακονήματα συνδεδεμένο με το πλαίσιο, ζώνη ασφαλείας πέντε σημείων, δίχτυα ασφαλείας, κλωβό ασφαλείας από χάλυβα, σύστημα πυρόσβεσης και δοχείο καυσίμων ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό της έκδοσης αυτής αποτέλεσε η Mercedes-Benz 300 SL W 194 του 1952. Το ειδικό της ασημί χρώμα παραπέμπει, φυσικά, στα εμβληματικά Silver Arrows, ενώ οι μπλε ρόμβοι στα εμπρόσθια φτερά και το έγχρωμο πλαίσιο της μάσκας είναι επίσης ιστορικές αναφορές στις επιτυχημένες Mercedes που οδήγησαν το 1952 οι Hans Klenk και Karl Kling στην Carrera Panamericana και οι Hermann Lang και Fritz Riess στις 24 Ώρες του Le Mans.

Η στενή σύνδεση μεταξύ παράδοσης και νεωτερικότητας είναι επίσης εμφανής στο εσωτερικό. Η οθόνη πιλοτηρίου Bosch DDU 10 με υψηλής ανάλυσης γραφικά συνδυάζεται με μπλε καρό επενδύσεις και επενδύσεις από καφέ δέρμα, που παραπέμπουν στη Mercedes-Benz SLR 300 του 1955 που οδηγούσε ο μέγας Juan Manuel Fangio.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι το ειδικά σχεδιασμένο τιμόνι με ανοδιωμένα κουμπιά και λαβές από ξύλο καρυδιάς. Επιπλέον, κάθε ειδικό μοντέλο της Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport φέρει το σήμα της στην κεντρική κονσόλα.

Μετά από δύο χρόνια εξέλιξης με εκτεταμένες δοκιμές, ο οδηγός της Mercedes-AMG Performance Jules Gounon παρουσίασε για πρώτη φορά τις εξαιρετικές επιδόσεις του δημιουργήματος του Affalterbach στις 17 Φεβρουαρίου 2024 στην πίστα Mount Panorama στην Αυστραλία.

Εκεί, στην εμβληματική πίστα των 6.213 χιλιομέτρων, το πρωτότυπο της Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport, κατέρριψε το ρεκόρ γύρου για αυτοκίνητα GT κατά 2,074 δευτερόλεπτα (με χρόνο 1:56.605).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθεμία από τις 13 Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο αξεσουάρ. Αυτό, εκτός από την ειδική κουκούλα, περιλαμβάνει και τον πλήρη αγωνιστικό εξοπλισμό του οδηγού, σχεδιασμένο σε συνεργασία με την PUMA. Ο σχεδιασμός του τελευταίου βασίζεται στα στιλιστικά χαρακτηριστικά της εξωτερικής εμφάνισης του αυτοκινήτου.

Περιλαμβάνει μια εξατομικευμένη αγωνιστική στολή, γάντια, αγωνιστικά εσώρουχα και παπούτσια, καθώς και φυσικά από ένα υψηλής ποιότητας εξατομικευμένο κράνος από την BELL. Οι πελάτες λαμβάνουν επίσης μια ειδική τσάντα, σχεδιασμένη να ταιριάζει με το κάλυμμα καθισμάτων σε κομψό μπλε καρό σχέδιο, που προσφέρει επαρκή χώρο για τον αγωνιστικό εξοπλισμό.

Το πακέτο ολοκληρώνεται με ένα μοντέλο σε κλίμακα 1:8 της Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport και ένα αποκλειστικό, εξατομικευμένο πιστοποιητικό αυθεντικότητας. Όλα αυτά, έναντι 1.030.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ