Mercedes-Benz Vision One-Eleven: Το μέλλον του ηλεκτρικού supersport αυτοκινήτου

Mercedes-Benz Vision One-Eleven

Εμπνευσμένο από το σχεδιασμό των 1970s και τις πιο εκλεπτυσμένες Mercedes-Benz της εποχής εκείνης, το πρωτότυπο Vision One-Eleven είναι μια προβολή του σπορ αυτοκινήτου του μέλλοντος.

Το βασικό πρότυπο στο οποίο βασίστηκε, όπως λέει και το όνομά του, ήταν η εκθαμβωτική, πειραματική, με πόρτες «φτερών γλάρου» Mercedes-Benz C111-II του 1970. Ωστόσο, σκοπός του Vision One-Eleven δεν είναι να αντιγράψει το παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το καλό με τη Mercedes είναι ότι υπάρχει τόση πολλή ιστορία, που το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ανοίξεις το βιβλίο και να βρεις αμέτρητες πηγές έμπνευσης» είπε ο διευθυντής σχεδιασμού Gorden Wagener. «Φυσικά, δεν κάνουμε ρετρό σχέδια, αλλά υπάρχουν τόσα πολλά στοιχεία που μπορείς να συνδυάσεις με σύγχρονες εκφάνσεις του αμαξώματος και σχέδια».

Οι One-Eleven και C111-ΙΙ μοιράζονται μεν το σφηνοειδές, αεροδυναμικό, χαμηλό σχήμα της σιλουέτας τους, όπως και το εκθαμβωτικό πορτοκαλί χρώμα, αλλά κάτω από το αμάξωμά τους κρύβουν εντελώς διαφορετικές μονάδες ισχύος. Ο κινητήρας Wankel των 70s τώρα έχει αντικατασταθεί από έναν προηγμένης τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρα αξονικής ροής της Yasa.

Η Yasa ανήκει εξ ολοκλήρου στην αυτοκινητοβιομηχανία της Στουτγάρδης από το 2021, και υποστηρίζει ότι η νέα γενιά του ηλεκτροκινητήρα της έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε κάθε τομέα: είναι πολύ ισχυρότερος, λιγότερο ενεργοβόρος, πιο συμπαγής και ελαφρύτερος σε σχέση με τα ηλεκτρικά μοτέρ ακτινικής ροής που έχει το 99% των EV σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To One-Eleven, πάντως, υιοθετεί και στοιχεία από σύγχρονα πρωτότυπα της Mercedes - όπως η πλήρως ψηφιακή γρίλια που μεταμορφώνεται από πάνελ φωτισμού σε πίνακα μετάδοσης μηνυμάτων προς τους πεζούς. Είναι μια ιδέα που είδαμε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο F 015 του 2015.

Ένα άλλο στοιχείο είναι ο λεπτομερής χρωματισμός των τζαμιών με μικροσκοπικές τελείες, οι οποίες επιτρέπουν στους επιβάτες να βλέπουν προς τα έξω, ενώ ταυτόχρονα τους προστατεύουν από τα αδιάκριτα βλέμματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πορτοκαλί χρώμα -με απόχρωση που τείνει προς το χαλκό- συγχωνεύεται με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο με τις πλευρικές γυάλινες επιφάνειες στο ύψος των ώμων των επιβατών, δημιουργώντας ένα όμορφο και φουτουριστικό αισθητικό εφέ.

Η ψηφιακή κονσόλα του εσωτερικού παραπέμπει σε video-game της δεκαετίας του '80 με το στιλ των pixels, ενώ οι αρκετά τολμηρές ασημί αποχρώσεις των επενδύσεων του ταμπλό και των καθισμάτων θυμίζουν το πρόσφατο, έξαλλο Project Mondo G της Mercedes G-Class, που έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία χειμερινού εξοπλισμού Moncler.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό του Vision One-Eleven δεν θα μπορούσε να μην έχει στοιχεία αγωνιστικού κόκπιτ, με τιμόνι που παραπέμπει σε εκείνο της Mercedes F1. Επιπλέον, εμπλουτίζεται με τεχνολογικά στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) που περιλαμβάνουν τα ψηφιακά γυαλιά Magic Leap 2 AR, τα οποία προβάλλουν στο οπτικό πεδίο του οδηγού την πλοήγηση και κουμπιά διαισθητικής επαφής σε 4D απεικόνιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η τεχνολογία αυτή παρέχει και «διαπεραστική» όραση, προβάλλοντας στον οδηγό την εικόνα από διάφορα μέρη του αυτοκινήτου ή του δρόμου που χωρίς τα συγκεκριμένα γυαλιά δεν θα ήταν ορατή λόγω των εμποδίων που μεσολαβούν. Ο οδηγός, δηλαδή, μπορεί να βλέπει το δρόμο μέσα από εμπρός κολόνες, καθώς και μέσα από τους εμπρός προφυλακτήρες.

Με λίγα λόγια, το Vision One-Eleven είναι το επόμενο βήμα της μεταμόρφωσης της Mercedes σε μια εταιρεία «πολυτέλειας», που ξεπερνά τα στενά όρια του «απλού» κατασκευαστή αυτοκινήτων. Έτσι, η παρουσίαση του πρωτοτύπου αυτού -στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στην Καλιφόρνια- συνδυάστηκε με την παρουσίαση και πέντε σχετικών αντικειμένων μόδας - π.χ. ένα σακ-βουαγιάζ, γυαλιά ηλίου με πορτοκαλί απόχρωση και μια θήκη κινητού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, εκτός από σχεδιαστικό και τεχνολογικό επίτευγμα, το πρωτότυπο Mercedes-Benz Vision One-Eleven είναι και το παράθυρο της γερμανικής εταιρείας προς ένα μέλλον που θα έχει πολλούς πυρήνες: τους κλασσικούς της ηλεκτροκίνησης και της πολυτέλειας, μαζί με τους νέους της σύγχρονης κουλτούρας και της μόδας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ