Αυτονομία που ξεπερνά ακόμη και εκείνη των diesel αυτοκινήτων κατάγραψε το εντυπωσιακό πειραματικό πρωτότυπο Vision EQXX της Mercedes, αυτή τη φορά κινούμενο στην άκρως απαιτητική Αραβική Έρημο.
Ένα από τα ψυχολογικά εμπόδια στην ταχύτερη υιοθέτηση και διάδοση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η αυτονομία που μπορούν να τους προσφέρουν οι μπαταρίες τους στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων που προκύπτει πλέον περισσότερο από την έλλειψη υποδομών παρά από την ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών τους.
Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται σε παρόμοια επίπεδα με εκείνων των συμβατικών αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης, ειδικά στα μοντέλα πάνω από την μικρή κατηγορία. Μάλιστα, οι εξελίξεις που θα έρθουν σε λίγα χρόνια στις σχετικές τεχνολογίες θα οδηγήσουν σε οριστική διαγραφή του συγκεκριμένου ψυχολογικού εμποδίου, όπως αποδεικνύει για άλλη μια φορά το πρωτότυπο Vision EQXX της Mercedes.
BUY NOW
Οι Γερμανοί έφεραν το εντυπωσιακό και αμιγώς ηλεκτρικό πειραματικό μοντέλο τους αντιμέτωπο με την άκρως αφιλόξενη έρημο της Αραβικής Χερσονήσου. Εκεί είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να αξιολογήσουν και τα συστήματα του αυτοκινήτου, πολλά από τα οποία έχουν ενσωματωθεί στο concept CLA Class που παρουσιάστηκε στην περασμένη Έκθεση Κινητικότητας του Μονάχου.
Η Merceces Vision EQXX ξεκίνησε το μακρινό ταξίδι της από το εκθεσιακό κέντρο των Γερμανών που βρίσκεται στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας με προορισμό το αντίστοιχο κέντρο που βρίσκεται στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Το ταξίδι των 1.010 χιλιομέτρων ξεκίνησε στις 4.15 το πρωί και ολοκληρώθηκε μετά από 14 ώρες και 42 λεπτά με την μεγάλη συστοιχία μπαταριών του Vision EQXX να έχει άλλα 309 χιλιόμετρα αυτονομίας να προσφέρει. Ο χρόνος που το αυτοκίνητο κινούνταν ήταν 12 ώρες και 45 λεπτά.
Παρά τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος που έφτασε έως και τους 34 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού η κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα ταξίδια «μίας φόρτισης» της Vision EQXX που έγιναν επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Συγκεκριμένα το πειραματικό μοντέλο των Γερμανών με την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,17 κατανάλωσε μόλις 7,4 kWh/100 χλμ., ενώ ταξίδεψε με μέση ωριαία ταχύτητα της τάξης των 68,7 χλμ./ώρα κινούμενο τόσο στο αστικό τοπίο των δύο αραβικών πόλεων όσο και στον αυτοκινητόδρομο της ερήμου που συνδέει το Ριάντ με το Ντουμπάι, με το air condition να λειτουργεί.
Η παραπάνω μέση ωριαία προκύπτει αν συμπεριλάβει κανείς και τις στάσεις των σχεδόν δύο ωρών κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από τα σύνορα και για την αλλαγή του οδηγού. Χωρίς τις στάσεις η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν 79,4 χλμ./ώρα., ενώ η μέγιστη ταχύτητα κίνησης έφτασε έως και τα 140 χλμ./ώρα.