Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 10ετίας - Ποια βγάζουν τις λιγότερες βλάβες

Toyota RAV4

Ο γερμανικός οργανισμός TUV πραγματοποίησε έρευνα αξιοπιστίας σε αυτοκίνητα που έχουν συμπληρώσει το δέκατο έτος της ζωής τους, περιλαμβάνοντας μοντέλα όλων των κατηγοριών.

Οι περισσότερες έρευνες αξιοπιστίας του TUV αφορούσαν μοντέλα που δεν ξεπερνούσαν σε ηλικία τα 7 με 8 χρόνια, αλλά επειδή τα τελευταία χρόνια αναγκάζονται και οι Γερμανοί να στραφούν σε μεγαλύτερης ηλικίας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, άρχισαν να αξιολογούν και τέτοια.

Mercedes-Benz B-Class 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα πρέπει όμως να γίνει μια σημαντική διευκρίνηση όσον αφορά τα αποτελέσματα της έρευνας αξιοπιστίας. Η συγκεκριμένη κατάταξη δεν εξαρτάται μόνο από την ποιότητας κατασκευής και την αξιοπιστία, αλλά και από τα στοιχεία που παρέχει το δίκτυο ορισμένων εταιρειών. Εταιρείες όμως η Audi, η Mercedes-Benz, η Volkswagen και η Mazda για παράδειγμα, έχουν μεγάλο δίκτυο στη Γερμανία που παρακολουθεί στενά τα αυτοκίνητα που πραγματοποιούν συντήρηση.

Για αυτόν τον λόγο, τα μοντέλα τους που εμφανίζονται στους τεχνικούς ελέγχους του TUV είναι πιο προσεγμένα και κατά συνέπεια η βαθμολογία τους είναι υψηλότερη. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι πιο αξιόπιστα ή ότι τα μοντέλα των άλλων εταιρειών είναι πιο ευάλωτα σε βλάβες. Ας δούμε λοιπόν τα 10 πιο αξιόπιστα μοντέλα 10ετίας.

10. MINI
Ποσοστό βλαβών: 17,5%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 103.000 χλμ.

MINI Cooper
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη γενιά του σύγχρονου MINI (R56/57) παρουσιάζει προβλήματα που προέρχονται κυρίως από τον THP βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Peugeot, ενώ δεν απουσιάζουν και σφάλματα στις ηλεκτρικές ευκολίες όπως το ραδιόφωνο, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός κ.α. Ακόμα, υπήρξε ανάκληση για την ελαττωματική αντλία νερού.

9. BMW X1
Ποσοστό βλαβών: 17,2%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 133.000 χλμ.

BMW X1

Η πρώτη γενιά της X1 (E84) είναι το μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας που πετυχαίνει την υψηλότερη βαθμολογία στην κατάταξη του TUV τα τελευταία χρόνια. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των δύο λίτρων έχουν ευαίσθητη αλυσίδα χρονισμού που θα πρέπει σφίγγεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να αντικαθίσταται κάθε 100.000 χλμ. Παράλληλα, υπάρχουν αναφορές για βλάβες στο σύστημα πέδησης και το υδραυλικό τιμόνι.

7. VW Golf Plus
Ποσοστό βλαβών: 16,8%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 101.000 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VW Golf Plus

Το Golf Plus πετυχαίνει υψηλότερη βαθμολογία από το κλασικό Golf, παρά το γεγονός ότι κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο και χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη. Στα αυτοκίνητα 10ετίας, όλα τα σημαντικά σημεία βρίσκονται στην «πράσινη» ζώνη, εκτός από τα φώτα και την κατανάλωση λαδιού που παρουσιάζουν «σφάλματα». Προσοχή χρειάζεται ο 1.4 TSI που απαιτεί τέντωμα η αλυσίδα χρονισμού, καθώς και ο 2.0 TDI που έχει ελαττωματικές κυλινδροκεφαλές (διορθώθηκε στα τέλη του 2005).

7. Audi Q5
Ποσοστό βλαβών: 16,8%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 158.000 χλμ.

Audi Q5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη γενιά Q5 (Typ 8R) βρισκόταν στην γραμμή παραγωγής για εννέα περίπου χρόνια, μέχρι το 2017, και το 2012 υπέστη μια μικρή ανανέωση. Τα σφάλματα εντοπίζονται στην ανάρτηση, καθώς και στις διαρροές από το σύστημα ψύξης, ειδικά στα πρώτα μοντέλα.

6. Toyota RAV4
Ποσοστό βλαβών: 16,6%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 129.000 χλμ.

Toyota RAV4 2

Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου (XA30) πέτυχε υψηλές πωλήσεις και από όλα τα σημαντικά σημεία ελέγχου, μόνο τα φρένα επισημαίνονται ως προβληματικά. Ταυτόχρονα, ο TUV επισημαίνει ότι ορισμένες φορές το μηχανικό κιβώτιο δεν αντέχει την πίεση κατά την ρυμούλκηση.

4. Mercedes-Benz ML
Ποσοστό βλαβών: 16,2%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 164.000 χλμ.

Mercedes-Benz ML
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τρίτη γενιά της ML (W166) είναι αρκετά πιο αξιόπιστη από τις προηγούμενες και τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σταθερά στο Top 5 αξιοπιστίας. Η κυριότερη πηγή προβλημάτων είναι η αερανάρτηση. Ακόμα, τα μοντέλα μέχρι το 2015 παρουσιάζουν μερικές αστοχίες και στο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Τέλος, ο 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας έχει ελαττωματικό αισθητήρα του συστήματος ψεκασμού AdBlue και ορισμένες φορές παρουσιάζει ενδείξεις σφάλματος.

4. Honda Jazz
Ποσοστό βλαβών: 16,2%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 100.000 χλμ.

Honda Jazz

Το ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης είναι το μόνο Honda που κατατάσσεται τόσο ψηλά στη λίστα του TUV. Το μόνο σοβαρό πρόβλημα εντοπίζεται στις δαγκάνες των φρένων. Ακόμα, έχουν υπάρξει κάμποσες ανακλήσεις για τους αερόσακους της Takata.

3. VW Touareg
Ποσοστό βλαβών: 15,6%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 180.000 χλμ.

VW Touareg
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volkswagen αναφέρει ότι το Touareg δεύτερης γενιάς (7P) είναι ένα πραγματικά premium μοντέλο, καθώς η πρώτη γενιά δεν ήταν και ιδιαίτερα αξιόπιστη. Η δεύτερη γενιά είναι πολύ ανώτερη σε αυτό τον τομέα, με εξαίρεση την πετρελαιοκίνητη V6 TDI που παρουσιάζει χαλάρωση στην αλυσίδα χρονισμού. Επιπλέον, εντοπίζονται ορισμένα θέματα με το πεντάλ του φρένου, καθώς και με την αερανάρτηση.

2. Mercedes-Benz B-Class
Ποσοστό βλαβών: 14,6%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 107.000 χλμ.

Mercedes-Benz B-Class

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου (W246) παρουσιάστηκε το 2011 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2019. Τα πιο σημαντικά σφάλματα παρουσιάζουν το σύστημα διεύθυνσης, οι αερόσακοι, ο εντατήρας την αλυσίδας χρονισμού και οι ιμάντες.

1. Audi TT
Ποσοστό βλαβών: 12,3%
Μέσος όρος χιλιομέτρων: 107.000 χλμ.

Audi TT
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη γενιά του TT (Type 8J) είναι γενικά αρκετά αξιόπιστη. Προσοχή θέλουν μόνο ο 1.8 και 2.0 TFSI που καταναλώνουν λιπαντικό και ο συμπλέκτης που φθείρεται σχετικά γρήγορα. Στα roadster, ο μηχανισμός της οροφής παρουσιάζει ορισμένες φορές βλάβη.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ