Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα ξεκινήσει, πόσο θα κοστίζει το εισιτήριο;

Μετρό Θεσσαλονίκης

Μόλις λίγοι μήνες απομένουν για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εμπορική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να έχει επανειλημμένως διαβεβαιώσει ότι το πρώτο εισιτήριο θα έχει κοπεί μέχρι το τέλος του προσεχούς Νοεμβρίου.

Παράλληλα, η τιμή του εισιτηρίου αναμένεται να ανέρχεται σε 0,90 ευρώ έχοντας διάρκεια 70 λεπτών, δηλαδή θα είναι φθηνότερο από το ενιαίο εισιητήριο των 90 λεπτών του Μετρό της Αθήνας που κοστίζει 1,20 ευρώ.

Θυμίζουμε ότι τον προσεχή Νοέμβριο θα λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό της πόλης, με γραμμμή μήκους 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Ειδικότερα, γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Ν.Σ.Σ., και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Εντός του 2025 θα ακολουθήσει η επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία θα προσθέσει επιπλέον 5 σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), αυξάνοντας το συνολικό μήκος της γραμμής στα 14,5 χλμ.

Όπως, μάλιστα, ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών η THEMA - κοινοπραξία της ιταλικής ATM και της γαλλικής Egis – που έχει αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του Μετρό, κατά τη λειτουργία της βασικής γραμμής (Ν.Σ.Σ. - Νέα Ελβετία) η συχνότητα των δρομολογίων θα είναι κάθε 2,5 λεπτά, και λίγους μήνες αργότερα, όταν η ξεκινήσει και η λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά, η συχνότητα θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 1,5 λεπτό θα επιτευχθεί εφόσον ολοκληρωθεί η προμήθεια των υπόλοιπων 15 συρμών, μιας και μέχρι σήμερα διαθέσιμοι είναι οι 18.

Αυτοί θα είναι driverless, δηλαδή δεν θα υπάρχει οδηγός, ενώ κατά μήκος όλων των αποβαθρών των σταθμών θα υφίστανται αυτόματες θύρες, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, αποτρέποντας με αυτό τον τρόπο τις πτώσεις στις ράγες.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της πρόσφατης παρουσίασης της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανακοινώθηκε ότι ο σχεδιασμός για το 2040 προβλέπει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου Μετρό, με δύο γραμμές, συνολικού μήκους – μαζί με τις υπό ολοκλήρωση υποδομές – περίπου 48 χλμ., που περιλαμβάνει – συνολικά – 44 σταθμούς.

Οι σταθμοί θα καλύπτουν όλο το πολεοδομικό συγκρότημα πόλης και τη γύρω ζώνη, εξυπηρετώντας καθημερινά 678.000 επιβάτες. Αμέσως μετά την επέκταση προς Καλαμαριά, θα αρχίσει να εξετάζεται η βορειοδυτική επέκταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ