Προχωράει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Αθήνα -Γιατί θα αλλάξει την πρωτεύουσα

γραμμή 4 μετρό

Τα δύο δίδυμα μηχανήματα ΤΒΜ συνεχίζουν το ταξίδι τους, διανοίγοντας τη σήραγγα όπου θα εκτελούνται τα δρομολόγια της Γραμμής 4.

Συνεχίζεται το ταξίδι των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηραγγών (TBM) κάτω από το αθηναϊκό έδαφος, για την υλοποίηση της Γραμμής 4 του Μετρό, που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο υπό υλοποίηση δημόσιο έργο, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο της χθεσινής (27/6) παρουσίασης του ετήσιου απολογισμού του έργου στους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου, ο μετροπόντικας «Αθηνά», με αφετηρία την Κατεχάκη και τελικό προορισμό τον Ευαγγελισμό αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5,1 χλμ. που του αντιστοιχούν μέχρι το τέλος του 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά το έτερο TBM, τη «Νίκη», που εκτελεί διάνοιξη σήραγγας 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου επίσης προς τον Ευαγγελισμό, προβλέπεται να έχει ολοκληρώσει το ταξίδι του μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026.

Γραμμή 4 Μετρό μετροπόντικας Μηχάνημα TBM

Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr, σήμερα, η «Αθηνά», έχει σκάψει 1.400 μ. (δηλαδή έχει ολοκληρώσει περίπου 28% της διαδρομής του), με ρυθμό διάνοιξης σήραγγας 13-15 μ. ανά ημέρα, την ίδια ώρα που το TBM «Νίκη» έχει διανοίξει αρκετά λιγότερα μέτρα (80 μ.) -κάτι λογικό δεδομένου ότι αφίχθη στη χώρα μας και «έπιασε δουλειά» αρκετούς μήνες αργότερα απ’ ότι το πρώτο μηχάνημα.

Οι δύο μετροπόντικες θα συναντηθούν γύρω στα μέσα του 2026 στον Ευαγγελισμό, όπου θα αποσυναρμολογηθούν, έχοντας ολοκληρώσει το έργο τους, δηλαδή τη διάνοιξη σήραγγας 13 χλμ. όπου θα εκτελείται το ταξίδι των συρμών τoυ πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι κάθε μηχάνημα έχει μήκος 100 μ. βάρος 1.500 τ., διάμετρο που υπερβαίνει τα 9 μ. και εξασφαλίζουν την ελάχιστη δυνατή όχληση της πόλης.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την παράδοση της Γραμμής 4 τον Ιούνιο του 2029, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, να το χαρακτηρίζει, ωστόσο, «εξωπραγματικό», χωρίς ωστόσο να θέτει ένα νέο χρονικό ορίζοντα.

Μία από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες αφορά στην καθυστέρηση στην παράδοση των εργοταξίων αρκετών σταθμών από την ΕΡΕΤΒΟ, που εκτελεί τη σύμβαση των πρόδρομων εργασιών, στον κύριο ανάδοχο του έργου.

Η Γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου-Γουδή)

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Γραμμή 4 Μετρό σταθμοί
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου.

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

Έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ