Πρόστιμο 400 ευρώ για χιλιάδες οδηγούς -Γιατί πρέπει να ψάξεις το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου σου

Χαρτιά ντουλαπάκι

Χιλιάδες οδηγοί αγνοούν την υποχρέωση του ΚΤΕΟ και της έκδοσης Κάρτας Καυσαερίων, κινδυνεύοντας με τσουχτερό πρόστιμο που αγγίζει τα 400 ευρώ.

Ένας από τους κύριους λόγους που πολλοί οδηγοί αποφεύγουν να πάνε το όχημά τους για τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ), είναι ότι γνωρίζουν ήδη πως υπάρχουν κάποιες βλάβες που δεν έχουν επισκευάσει και το κόστος αυτών μπορεί να είναι απαγορευτικό. Έτσι, προτιμούν να το αφήνουν για αργότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η καθυστέρηση δεν μένει χωρίς συνέπειες. Αν καθυστερήσει κανείς να περάσει ΚΤΕΟ, επιβαρύνεται με ειδικό πρόσθετο τέλος, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με το πόσο έχει καθυστερήσει:

  • Μέχρι 30 ημέρες: 16 ευρώ
  • Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
  • Πάνω από 6 μήνες: 65 ευρώ

Κι αυτά είναι μόνο τα αρχικά ποσά. Αν περάσουν πάνω από έξι μήνες από την ημερομηνία που έπρεπε να γίνει ο έλεγχος, τότε ενεργοποιείται και πρόστιμο 150 ευρώ μέσω TAXIS, βάσει ηλεκτρονικής διασταύρωσης, η οποία όμως ακόμα δεν εφαρμόζεται στην πράξη.

Από την άλλη, αν σε σταματήσει η Τροχαία και διαπιστώσει ότι δεν έχεις περάσει ΚΤΕΟ, τότε το πρόστιμο είναι πολύ πιο βαρύ, αφού φτάνει τα 400 ευρώ. Υπάρχει όμως μια «ανάσα» για τον οδηγό, αφού αν προχωρήσει σε τεχνικό έλεγχο μέσα σε 10 μέρες, πληρώνεις μόνο το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, πολλοί οδηγοί δείχνουν αδιαφορία και για την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων. Όπως έχει αναφέρει και ο κ. Κωνσταντίνος Βήκας, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ενώ το 68% του στόλου πηγαίνει στα ΚΤΕΟ, μόνο το 30% φροντίζει να επανεκδώσει την Κάρτα Καυσαερίων, η οποία ανανεώνεται κάθε χρόνο. Παρότι οι οδηγοί καταλαβαίνουν τη σημασία του ΚΤΕΟ, φαίνεται πως δεν δίνουν την ίδια βαρύτητα στην κάρτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, υπάρχει και το ζήτημα με τα φίλτρα DPF (για τα πετρελαιοκίνητα). Πολλά αυτοκίνητα κυκλοφορούν είτε χωρίς το φίλτρο, επειδή έχει αφαιρεθεί για λόγους απόδοσης, είτε με χαλασμένο φίλτρο, λόγω του υψηλού κόστους αντικατάστασης (1.000 έως 4.000 ευρώ). Προς το παρόν, έλεγχος για DPF στα ΚΤΕΟ δεν γίνεται, παρότι πρόκειται για σοβαρό περιβαλλοντικό θέμα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ