Το Caraboot, που δημιούργησε το 1964 ένας βρετανικός οίκος μετατροπών, υπήρξε ίσως το πιο ιδιαίτερο Mini της ιστορίας - χωρώντας στο μικροσκοπικό του μέγεθος όλα τα απαραίτητα για κάθε είδους εκδρομική απόδραση.
Με τον ευφυή σχεδιασμό του Caraboot από την Euxton Coachcraft Ltd. στο Lancashire της Αγγλίας, το αξιαγάπητο εξάτροχο τροχόσπιτο στο πίσω μέρος του κόιμιζε τέσσερα άτομα, είχε τραπεζαρία και κουζίνα, ενώ πάνω στην οροφή του μπορούσε να αγκιστρωθεί μια μικρή βάρκα.
Το τροχόσπιτο κατασκευάστηκε από πλαστικό ενισχυμένο από γυαλί (GRP) και το κουβούκλιό του είχε τη δυνατότητα να μετακινείται πάνω σε ράγες προς τα πίσω, γυρίζοντας τη χειρολαβή της τροχαλίας στο πίσω μέρος του. Όταν επεκτείνονταν, το μήκος του Mini Caraboot έφτανε τα 5,49 μέτρα και ανταγωνιζόταν τους χώρους των τροχόσπιτων της εποχής.
BUY NOW
Το μεγάλο κουβούκλιό του είχε δικούς του τροχούς, πίσω από τον πίσω άξονα του Mini Van παραγωγής, στο οποίο η μετατροπή βασίστηκε. Χάρη στους δύο έξτρα τροχούς του, το κουβούκλιο του τροχόσπιτου μπορούσε να απομονωθεί, ώστε το Mini να χρησιμοποιείται για τις μετακινήσεις γύρω από το σημείο του camping - αλλά είχε το μειονέκτημα ότι το εμπρός μέρος του τροχόσπιτου παρέμενε ανοιχτό, στο έλεος του βρετανικού καιρού.
Το εσωτερικό του διέθετε κουζίνα με δύο εστίες, νεροχύτη και καναπέ με αναδιπλούμενο τραπέζι στο οποίο μπορούσαν να γευματίσουν τέσσερα άτομα. Ο καναπές μετατρεπόταν σε διθέσιο κρεβάτι, ενώ ακόμη δύο άτομα μπορούσαν να περάσουν τη νύχτα στο άνω επίπεδο, στο χώρο που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση αντικειμένων στη διάρκεια της ημέρας.
Η βάρκα -μαζί με τα κουπιά της- που ήταν τοποθετημένη στην οροφή περικλύονταν κατά το ήμισυ από την οροφή του τροχόσπιτου, και αποκαλύπτονταν όταν το κουβούκλιο επεκτείνονταn προς τα πίσω. Βεβαίως, με την αφαίρεση της βάρκας έμενε εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες ο χώρος της κρεβατοκάμαρας του άνω επιπέδου, συνεπώς μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μόνο με καλό καιρό.
Ο κινητήρας του Mini Caraboot ήταν ο ίδιος με το Mini Van παραγωγής. Τετρακύλινδρος, με χωρητικότητα 850 κ.εκ. απέδιδε μόλις 34 ίππους, και σημείωνε τελική ταχύτητα 112 km/h. Είναι ευνόητο, και υπάρχουν και μαρτυρίες ταξιδευτών με το Caraboot από τη δεκαετίας του '60, πως όταν το Caraboot ήταν φορτωμένο ήταν απελπιστικά αργό και άσθαινε στις ανηφόρες. Παρόλα αυτά, ήταν αρκετά οικονομικό σε κατανάλωση.
Μέχρι στιγμής είναι γνωστή η ύπαρξη μόνο δύο αντιτύπων του Mini Caraboot. Ένα από αυτά βγήκε προς πώληση το 2012, αλλά ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και του έλειπε η βάρκα. Έκτοτε αγνοείται.
Κατά συνέπεια, αυτό είναι ένα από τα πιο σπάνια αυτοκινούμενα τροχόσπιτα του κόσμου. Σε αυτές τις φωτογραφίες απεικονίζεται ο σχεδιαστής και παραγωγός του, μαζί με τον συνεργάτη του και τις δύο γυναίκες τους - μαζί με την ανεμελιά μιας εποχής που έχει παρέλθει από καιρό, όταν οι δυσκολίες και το στρίμωγμα δεν είχαν καμία απολύτως σημασία, μπροστά στον ανοιχτό δρόμο και στην ελευθερία του ταξιδού.