Μισό αιώνα ζωής κλείνει η εμβληματική Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo S Cabriolet 1

Με το παρατσούκλι "Widowmaker", η πρώτη υπερτροφοδοτούμενη Porsche 911 αδιαφόρησε παντελώς για την πετρελαϊκή κρίση που μόλις είχε ξεσπάσει όταν έκανε την πρεμιέρα της.

Το προσωνύμιο “Widowmaker” προήλθε από τις χήρες που άφησαν πολλοί που πίστευαν ότι μπορούσαν να ελέγξουν την πανίσχυρη απόκριση του δεξιού πεντάλ αυτής της 911, όταν ο υπερσυμπιεστής ΚΚΚ εκτίνασσε -περίπου στις 3.000 στροφές- την απόδοση του τρίλιτρου, εξακύλινδρου boxer κινητήρα της προς το peak των εκρηκτικών για την εποχή 260 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη αυτή Porsche 911 Turbo, της γενιάς 930, έκανε την πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1974, με το ατυχές σλόγκαν “Για το θέατρο, αλλά και για τα σπορ”. Η πετρελαϊκή κρίση είχε ξεσπάσει έναν χρόνο νωρίτερα, αλλά η εταιρεία της Στουτγάρδης -και προφανώς και οι ενδιαφερόμενοι για την αγορά της 930- δεν φάνηκαν να δίνουν και ιδιαίτερη σημασία σε αυτό.

Όπως και να έχει, αυτό το sportscar έμελλε να γίνει ένα ορόσημο της αυτοκίνησης. Ο κινητήρας πίσω από τον πίσω άξονα, μαζί με την τεράστια εισαγωγή του Turbo και το σχετικά μικρό μεταξόνιο, δημιούργησαν έναν θρύλο ανάμεσα στα σπορ αυτοκίνητα του περασμένου αιώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χρειαζόταν να περιμένεις να περάσει το εξακύλινδρο μοτέρ τις 3.000 στροφές για να μπει στο παιχνίδι ο υπερσυμπιεστής. Κι όταν αυτό γινόταν, χρειαζόταν αληθινά επιδέξιες οδηγικές ικανότητες για να ελέγξεις το βίαιο τίναγμα της ουράς. Δεν τις είχαν όλοι - εξ ου και το 'Widowmaker'.

Ο εξακύλινδρος boxer κινητήρας, υγρόψυκτος φυσικά, ήταν το μοτέρ 930/50 της Carrera RS, και συνοδευόταν από τον υπερσυμπιεστή ΚΚΚ για να αποδίδει 260 ίππους και 329 Nm ροπής. Ήταν εντυπωσιακά νούμερα για την εποχή. Η πρώτη αυτή 911 Turbo πισωκίνητη με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων - η τετρακίνηση και τα πολύπλοκα σειριακά κιβώτια θα ερχόταν πολλά χρόνια αργότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτό τον κινητήρα σημείωνε την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα, και έφτανε τελική ταχύτητα 250 km/h. Αυτό την καθιστούσε ατραπιαία γρήγορη, για τα δεδομένα των 70s.

Στο μοντέλο του 1978, τοποθετήθηκε το νέο μοτέρ 930/60 που είχε χωρητικότητα 3.3 λίτρων και απέδιδε 300 ίππους και 420 Nm. Επίσης, συνδυάστηκε με το καινούριο (μηχανικό, πάντα) κιβώτιο 5 σχέσεων και με το ικανότερο σύστημα πέδησης που προερχόταν από την αγωνιστική Porsche 917 των αγώνων αντοχής και των 24 Ωρών του LeMans.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, στην Ευρώπη η εταιρεία του Zuffenhausen προσέφερε προαιρετικά και το kit αναβάθμισης με το εύηχο όνομα 'Werksleistungssteigerung', το οποίο ανέβαζε την ισχύ στους 330 hp και τη ροπή στα 432 Nm. Επίσης, είχε τετραπλή απόληξη της εξάτμισης, ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα και ενισχύσεις στο σύστημα ψύξης.

Παρότι η Porsche ήθελε να κρατήσει την αγνή οδηγική αίσθηση δίπλα στην πολυτέλεια της 911 Turbo, με την έκδοση του '78 έκανε λιγότερο νευρική τη συμπεριφορά της, και λιγότερο απαιτητική την οδηγική της πρόκληση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντέλει, η γενιά 930 της Porsche 911 Turbo, μετά την παραγωγή μόλις 2.819 αντιτύπων την περίοδο 1975-'77 και έπειτα άλλων 18.770 αντιτύπων της πιο προηγμένης έκδοσης 3.3 λίτρων, έφτασε στο τέλος του δρόμου της το 1989, όταν η ξεπερασμένη πλέον πλατφόρμα G έδωσε τη θέση της στη νέα αρχιτεκτονική της γενιάς 964.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ